نماینده رشت در گفتگو با 8دی:

روش اصلاح قیمت بنزین یک طرح نیست بلکه اعمال سلیقه است!/ مردم گله مندند؛ اما مخالف شورش و آشوب خیابانی هستند

نماینده مردم رشت با بیان اینکه مجلس به شدت پیگیر اصلاح طرح جدید دولت و شورای سران قوا است، گفت: بعد از فرمایشات رهبر انقلاب، اوضاع در کشور تا حدودی آرام شده است و بعد از این آرامش، مجلس این مصوبه را در بودجه سال ۹۹ در نظر خواهد گرفت و لایحه بودجه را نیز اصلاح خواهد کرد.

روش اصلاح قیمت بنزین یک طرح نیست بلکه اعمال سلیقه است!/ مردم گله مندند؛ اما مخالف شورش و آشوب خیابانی هستند

جبار کوچکی نژاد امروز در حاشیه اجتماع مردم رشت در محکومیت فتنه‌گری و آشوب در برخی از شهرهای کشور در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه مردم گیلان مثل همیشه نقش ویژه خود را در محکومیت فتنه‌ها ایفا کردند، اظهار کرد: در فتنه ۸۸ هم مردم گیلان زودتر از دیگر نقاط کشور علیه فتنه قیام کردند و در فتنه ۹۸ هم می‌بینید که در گیلان شاهد ایجاد خسارتی به اموال عمومی نبودیم.

** در بودجه سال ۹۸ آمده که دولت یک ریال حق ندارد بنزین را افزایش دهد

وی نحوه اجرای طرح بنزینی دولت را اشتباه دانست و افزود: مجلس بارها نظر خود را درباره افزایش قیمت بنزین اعلام کرده بود و قانون داریم که در بودجه سال ۹۸ دولت یک ریال حق ندارد بنزین را افزایش دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه تصمیم شورای سران قوا تصمیم اشتباهی بود گفت: این شورا می‌توانست از روش‌های دیگری استفاده کند و در شب میلاد پیامبر مهربانی‌ها با مردم این‌چنین رفتار نکند با این حال مردم بلافاصله بعدازاینکه دیدند اغتشاشگران در حال سوءاستفاده از مطالباتشان هستند صف خود را از آن‌ها جدا کردند و اکنون آرامش در کشور برقرار شده است.

کوچکی نژاد با بیان اینکه با اقدام نسنجیده سران قوا برخی از آشوبگران، آمریکایی‌ها را نسبت به تغییر نظام در ایران خوش‌بین کردند اظهار کرد: من به نمایندگی از مردم به سران انگلیس، آمریکا و فرانسه اعلام می‌کنم که این مردم همان مردمی هستند که در فتنه‌های ۷۸، ۸۸ و ۹۶ در برابر اغتشاشات ایستادند. مردم اعتراض و گلایه خود را به مسئولان می‌رسانند اما مخالف شورش و آشوب خیابانی هستند.

 

** مجلس به شدت پیگیر اصلاح طرح جدید دولت و شورای سران قوا است

این نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس به شدت پیگیر اصلاح طرح جدید دولت و شورای سران قوا است ادامه داد: بعد از فرمایشات رهبر انقلاب، اوضاع در کشور تا حدودی آرام شده است و بعد از این آرامش، مجلس این مصوبه را در بودجه سال ۹۹ در نظر خواهد گرفت و لایحه بودجه را نیز اصلاح خواهد کرد.

کوچکی نژاد با بیان اینکه ما باید با مردم صادقانه رفتار کنیم، تصریح کرد: مسئولین با مردم صادقانه رفتار نکردند و قبل از این بارها گفته بودند که ما افزایش قیمت نخواهیم داشت اما به یک‌باره قیمت را بالا بردند.

** بارها به دولت‌ها تذکر داده بودیم که قیمت بنزین را در یک شیب ملایم افزایش دهد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بارها به دولت‌ها تذکر داده بودیم که قیمت بنزین را در یک شیب ملایم افزایش دهد، افزود: شاید قیمت ۱۵۰۰ تومان قیمت خوبی باشد اما می‌توانستند یک چهارچوبی را تدوین کنند که افرادی که بیشتر مصرف می‌کنند پول بیشتری هم پرداخت کنند. مثلاً در قبض برق هم این موضوع را اعمال می‌کردند.

** روش اصلاح قیمت بنزین یک طرح نبود بلکه اعمال سلیقه بود

وی با بیان اینکه این روش اصلاح قیمت بنزین یک طرح نبوده است بلکه تنها اعمال سلیقه بوده است گفت: ما حتی از رئیس مجلس تعجب کردیم؛ ایشان تخلف آشکار کرد! “لاریجانی” باید نظر نمایندگان مجلس را اعمال می‌کردند زیرا نمایندگان هم همیشه مخالف اجرای این‌چنینی بوده‌اند.

کوچکی نژاد افزود: رهبر انقلاب تأکید کرده‌اند که درست است که من حامی این مصوبه هستم اما این طرح باید اصلاح شود یعنی جاهایی که مردم دارند آسیب می‌بینند باید رفع ایراد شود؛ درست است که می‌گویند نباید قیمت‌ها تغییر کند اما بنزین یک کالای اساسی هست و روی قیمت‌ها هم اثر می‌گذارد و باید این اثرات در نظر گرفته شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه