مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان:

سد های گیلان آماده مهار سیلاب های احتمالی هستند

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به افزایش ذخیره آب سد سفیدرود و شهربیجار گفت: سد های گیلان آماده مهار سیلاب های احتمالی هستند.

سد های گیلان آماده مهار سیلاب های احتمالی هستند
به گزارش ۸دی وحید خرمی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۷۹ میلیون متر مکعب آب پشت سد سفید رود جمع شده است که در مقایسه با ۲۷۰ میلیون متر مکعبی ذخیره زمان کنونی پارسال ۷۷ درصد بیشتر است اظهار کرد: در حال حاضر ورودی آب سد سفید رود ۴۱ متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن ۶ متر مکعب بر ثانیه است  و برای پیشگیری از سیلاب احتمالی ۵۴ درصد ظرفیت سد سفیدرود خالی است.
خرمی در خصوص سد آیت الله بهجت شهربیجار نیز گفت: حجم آب ذخیره شده پشت مخزن  این سد ۸۲ میلیون متر مکعب است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به اینکه دبی آب ورودی سد آیت الله بهجت شهربیجار ۱۸متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن را  ۶ و ۶ دهم متر مکعب بر ثانیه است اعلام کرد: پیش از سیلاب های اخیر خروجی آب  ۴ و ۶ دهم متر مکعب بر ثانیه بود که برای کنترل سیلاب ۲ متر مکعب بر ثانیه به عدد خروجی افزوده شده است.
وی افزود: گنجایش سد آیت الله بهجت شهربیجار ۱۰۵ میلیون متر مکعب است که تا آلان ۸۰ درصد ظرفیت سد پر شده است و ۲۰ در صد ظرفیت آن نیز برای کنترل سیلاب های احتمالی خالی است.
خرمی با اشاره به اینکه از شروع بارش ها در ۲۳ تا ۲۷ آبان ماه شاهد بارش متوسط ۸۱ و ۶ دهم میلی متری در گیلان بودیم گفت: بیشترین این بارش ها به ترتیب در قلعه رودخان ، رضوانشهر و ماسال به ترتیب ۱۹۴ ، ۱۷۶ و ۱۶۰ میلی متر گزارش شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان در پایان تصریح کرد: بر اساس الگوهای بارش پیش بینی می شود برای اولین بار از زمان احداث سد آیت الله بهجت تاکنون، در ماه های آتی شاهد سرریز این سد مخزنی باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه