تولید ۴۹۳ تن انواع چای خشک در گیلان

مدیر تعاون روستایی گیلان از تولید ۴۹۳ تن چای خشک توسط کارخانه های چای سازی تحت پوشش در این استان خبر داد.

تولید ۴۹۳ تن انواع چای خشک در گیلان

به گزارش ۸دی؛ رامین گیلانشاهی گفت: طی سالجاری از مقدار دو هزار و ۴۳ تن برگ سبز چای درجه یک و دو خریداری شده از چایکاران مناطق شرق و غرب گیلان توسط کارخانه های تحت پوشش تعاون روستایی استان ، مقدار ۴۹۳ تن چای خشک تولید شد.

وی  تصریح کرد: بابت برگ سبز خریداری شده با قیمت تضمینی و همچنین با پرداخت انگیزشی علاوه بر قیمت تضمینی تعیین شده در مجموع بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال به کشاورزان چایکار استان پرداخت شده است.

وی با ابراز خرسندی از استقبال چایکاران از طرح پرداخت های تشویقی بابت بهای برگ سبز چای توسط این اتحادیه چایکاران افزود: طرح یاد شده با استقبال چایکاران مواجه و سبب شد مقدار تحویل برگ سبز به کارخانه تحت اختیار این اتحادیه افزایش و در نتیجه میزان چای خشک تولیدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یابد.

گیلانشاهی  ابراز امیدواری کرد  با توسعه روند پرداخت های تشویقی به سایر محصولات کشاورزی علاوه بر ترغیب کشاورزان به ارائه محصولات خود به شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی استان زنجیره ارزش افزوده نیز با هدف تامین منافع عوامل دست اندرکار تولید و مصرف توسعه یابد .

در استان های گیلان و مازندران ۲۵ تا ۲۸ هزار هکتار باغ چای وجود دارد که ۹۰ درصد این باغ ها در گیلان واقع است
برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می شود.؛ ۵۰ کارخانه داخلی برند چای در کشور فعال هستند و ۳۰ کارخانه چایسازی نیز از استانداردهای ملی در تولید چای برخوردارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه