رئیس سازمان چای کشور مطرح کرد:

تولید بیش از ۱۶ هزار تن چای خشک در گیلان و مازندران

رئیس سازمان چای از تولید بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن چای خشک خبر داد و گفت: امسال از چایکاران گیلانی و مازندرانی بالغ‌ بر ۷۳ هزار تن برگ سبز خریداری‌ شده است.

تولید بیش از ۱۶ هزار تن چای خشک در گیلان و مازندران

به گزارش هشت‌دی حبیب جهانساز در گفتگو با خبرنگاران، بابیان اینکه در فصل زراعی امسال تاکنون بالغ‌بر ۷۳ هزار تن برگ سبز از چایکاران گیلان و مازندران خریداری‌شده است، اظهار کرد: ۷۳ درصد معادل ۵۳ هزار و ۲۶۸ تن درجه‌یک و ۲۷ درصد معادل ۱۹ هزار و ۸۳۸ تن درجه دوم است.

وی از تولید بالغ‌بر ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن چای خشک نیز خبر داد و افزود: امسال با توجه به اقدامات صورت گرفته در سازمان چای کشور اعم از اصلاح و به زراعی باغات و پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به چایکاران برای جوان‌سازی باغات و شرایط مطلوب آب و هوایی پیش‌بینی می‌شود تولید چای خشک در گیلان و مازندران به ۳۰ هزار تن برسد.

رئیس سازمان چای کشور، بابیان اینکه بعد از ۱۵ سال برای نخستین بار رکورد خرید روزانه برگ سبز چای معادل ۴۵۰۰ تن شکسته شد، خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته در چند سال اخیر و اجرای برنامه‌های مدون و برنامه‌ریزی‌شده سازمان چای کشور، امسال شاهد افزایش تولید بودیم که امیدواریم با توجه به شرایط مطلوب آب و هوایی این روند ادامه‌دار باشد.

جهانساز همچنین از رشد ۲۷ درصدی چین دوم نسبت به سال گذشته خبر داد و بیان کرد: چایکاران و تولیدکنندگان با برداشت صحیح برگ سبز و تولید باکیفیت چای خشک در جهت پیشرفت اهداف سازمان چای و بهبود صنعت چای کشور گام بردارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه