نامه‌ی جالب یک ” تالشی ” خطاب به وزیر ارتباطات!

یکی از شهروندان تالشی خطاب به وزیر ارتباطات نوشت:آقای وزیر ارتباطات، امروزه در روستای ما حتی دامداران و گله‌داران نیز نیاز به اینترنت دارند.

نامه‌ی جالب  یک ” تالشی ” خطاب به وزیر ارتباطات!

به گزارش ۸دی؛ گیلان استانی گردشگر‌پذیر است و به دلیل برخورداری از طبیعت غنی و میراث‌فرهنگی و تاریخی سالانه بیش از ۵ میلیون گردشگر را از سراسر کشور به خود جذب می‌کند و همیشه مورد استقبال گردشگران خارجی و داخلی زیادی است. روستاهای گیلان از جاذبه‌های دیدنی خاصی برخوردار است و با بوم‌گردی و جذب گردشگر می‌تواند در تولید ناخالص کشور و ایجاد اشتغال و کسب و کار تاثیرگذار باشد.

دوری مسافت و نبود امکانات درمانی، بهداشتی و تحصیلی در برخی روستاهای دور افتاده و محروم این استان ضرورت برخورداری مردم روستا از امکانات مخابراتی و اینترنتی را دوچندان ساخته است.

توسعه ارتباطات روستایی با نگاه توسعه اقتصادی و اشتغال می‌تواند محرک بزرگی برای مهاجرت معکوس و اشتغال در مناطق روستایی استان گیلان باشد. نبود ارتباطات اینترنتی در برخی روستاهای گیلان از جمله تالش و پره سر از جمله روستاهای «دیگه سرا، سیاه‌بیل و لتین که از دیدنی‌ترین روستاهای گیلان به شمار می‌رود ورود گردشگران به این روستاها را کاهش داده است.

امروز روستائیان با استفاده از اینترنت می‌توانند گردشگران را به روستاهای خود دعوت کرده و صنایع دستی و محصولات کشاورزی و تولیدی خود را به آن‌ها و سایر مشتریان خود در نقاط مختلف کشور فروخته و درآمد کسب کنند و دیگر نیازی نبینند تا برای کسب و کار به شهرها مهاجرت کنند.

توسعه اقتصاد دیجیتال مهم‌ترین اولویت کاری وزیر ارتباطات اعلام شده است.

اما هم اکنون در بسیاری از روستاها و جاده‌های صعب‌العبور و کوهستانی روستایی امکان ارتباطی تلفن همراه وجود ندارد.

در روستای «دیگه‌سرا» گیلان با توجه به جاده‌های برف‌گیر با پیچ‌‌های خطرناک و کوهستانی در هنگام زمستان وجود آنتن تلفن ‌همراه ضروری است اما این امر تا کنون انجام نشده و گله‌مندی روستائیان و گردشگران و مسافران را به دنبال داشته است.

آقای وزیر ارتباطات، امروزه در روستای ما حتی دامداران و گله‌داران نیز نیاز به اینترنت دارند تا در مواقع خطر بتوانند جان خود را نجات دهند. آقای جهرمی خوب می‌دانید که اگر روستاها آباد نشود شهرها ویران می‌شوند زیرا مهاجرت از روستاها و حاشیه‌نشینی در شهرها، تخریب شهرها را به دنبال دارد.

آقای وزیر  سری هم به روستای دیگه‌سرا بزنید! مردم روستای ما چشم به همت و نگاه شما و همکارانتان در رفع محرومیت این روستا دوخته‌اند.
لطفا این روستا را هم دریابید!

حیدر محمدی دیگه‌سرایی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه