در حضور دانش آموزان گیلانی مطرح شد:

حاج علی اکبری: نظم مهم ترین ویژگی جوان مؤمن انقلابی است

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با تأکید بر نظم به عنوان مهم ترین ویژگی جوان مؤمن انقلابی ابراز کرد: علم و دانش، نظم، حسن خلق و معنویت از دیگر ویژگی های این جوانان است.

حاج علی اکبری: نظم مهم ترین ویژگی جوان مؤمن انقلابی است

به گزارش خبرنگار هشت دی حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شامگاه امشب در استانداری گیلان نظم را یکی از درس های بسیار بزرگ و مهم پیامبر (ص) دانست و اظهار کرد: جلسات انجمن دانش آموزی باید بسیار منظم و راس ساعت برگزار شود.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری با بیان اینکه اهمیت ندادن به عمر و زمان یکی از منکرات بزرگ است گفت: گوهر نظم به مدیریت زمان است و انجمن ها باید وقت را ارزشمند شمارند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با اشاره به زندگی پر از نظم و انضباط و پیامبر(ص) افزود: جامعه ما از نظر نظم فاصله بسیاری با سیره پیامبران دارد و باید جبران شود.

وی با اشاره به اینکه نظم، صریح سخن امیرالمومنین(ع) در وصیت او است بیان کرد: اگر انسان طبق قاعده زندگی کند می‌تواند سالم و پیشبرنده باشد.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری با تاکید بر نظم به عنوان مهم ترین ویژگی جوان مؤمن انقلابی ابراز کرد: علم و دانش، نظم، حسن خلق و معنویت از دیگر ویژگی های این جوانان است.

 

** استفاده از ظرفیت های کشور همت جوانان را می طلبد

محمود قاسم نژاد نیز در این نشست دانش آموزان یکی از نقاط قوت انقلاب خواند و اظهار کرد: دانش آموزان در عرصه های مختلف به پیدایش انقلاب اسلامی کمک کردند.

قاسم نژاد با اشاره به اقدامات دانش آموزان در مدارس و تبدیل مدرسه به سنگر دفاعی در برابر دشمن ابراز کرد: نقش جوانان و دانشجویان و دانش آموزا نقش موثری در سال های انقلاب بود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه توزیع پوستر فرمایشات رهبر از فعالیت های دانش آموزان بود گفت: در روز ۱۳آبان ۵۷ اوج فعالیت های نوجوانان و جوانان بود.

وی ادامه داد: بسیاری از کارهایی که نظام به منظور تبیین اهداف و آرمان ها در نظر دارد توسط قشر دانش آموز، دانشجو و بزرگان اتحادیه های انجمن دانش آموزی متولد می‌شد.

قاسم نژاد با اشاره توطئه های بسیار استکبار جهانی و به ویژه جنگ تحمیلی پس از پیروزی انقلاب بیان کرد: بسیاری از جوانان به ویژه دانش آموزان به عنوان خط‌شکن وارد میدان جنگ شدند‌.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه تعیین سرنوشت جنگ با بسیج عمومی ملت ایران و به ویژه جوانان و دانش آموزان رقم خورد افزود: جوانان انقلاب از تمام مسائل دنیای جوانی گذشتند و اجازه تعرض دشمن به خاک خود را ندادند.

وی با اشاره به نقش جوانان در گام دوم انقلاب گفت: بیان دستاوردهای ۴دهه گذشته باید توسط جوانان شکل گیرد و بیانیه گام دوم انقلاب تجدید مطلبی خطاب به ملت ایران است تا دومین مرحله خودسازی، تمدن سازی و جامعه پردازی انجام گیرد.

قاسم نژاد با بیان اینکه به لحاظ ظرفیت های طبیعی و انسانی فرصت های بسیاری داریم که همت جوانان با انگیزه‌های دینی و علمی را می طلبد خاطر نشان کرد: مهم ترین این ظرفیت ها سرمایه های اجتماعی یعنی جوانان و دانش آموزان هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه