با وجود اظهارات پادشاه اردن:

رژیم صهیونیستی قرارداد اجاره یک منطقه در اردن را تا سال میلادی آینده تمدید کرد

یک منبع نظامی رژیم صهیونیستی از تمدید منطقه اردنی تحت اجاره این رژیم تا سال آتی میلادی خبر داده است.

رژیم صهیونیستی قرارداد اجاره یک منطقه در اردن را تا سال میلادی آینده تمدید کرد

به گزارش ۸دی به نقل از هاآرتص، یک سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی مدعی شده است که قرارداد اجاره یک منطقه محصور شده در جنوب «دریای مرده» تا سال میلادی آتی تمدید شده است.

اشاره این سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی به منطقه جنوب دریای مرده، منطقه «باقوره و غمر» است که به عنوان منطقه متعلق به اردن به شمار می‌رود.

این دو منطقه ۲۵ سال است که به موجب معاهده صلح وادی عربه بین امان و تل آویو، در اجاره رژیم صهیونیستی بوده است، اما مدت زمان اجاره آن به صورت رسمی امروز به پایان رسید و پادشاه اردن نیز در سخنانی پایان اجرای دو منطقه باقوره و غمر (مربوط به معاهده صلح با رژیم صهیونیستی) و بازگشت این دو منطقه به حاکمیت اردن را اعلام کرد.

با این حال علی رغم اعلام پایان مدت زمان اجاره این دو منطقه متعلق به اردن، اما یک سخنگوی نظامی صهیونیستی گفته است اجاره این دو منطقه با لحاظ کردن برخی محدودیت‌ها و شرایط تا سال میلادی آینده تمدید شده است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی جزئیاتی از این محدودیت‌ها را اعلام نکرده، اما ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کشاورزان اردنی با استفاده از گذرنامه اردنی خود و به صرف کار کشاورزی بر زمین‌های خود می‌توانند وارد این منطقه نظامی محصور شوند.

همزمان روز یکشنبه، «عبدالله دوم»، پادشاه اردن نیز در سخنان خود در مراسمی در پارلمان این کشور ضمن اعلام بازگشت حاکمیت کامل بر دو منطقه «باقوره و غمر»، از پایان گفتگوها درباره این مناطق خبر داد.

شینهوا در خبری به نقل از منابع نظامی رژیم صهیونیستی، مدت زمان تمدید اجاره دو منطقه «باقوره و غمر» به رژیم صهیونیستی را تا شش ماه دیگر، یعنی تا آوریل ۲۰۲۰ عنوان کرده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه