در خطبه های امروز نماز جمعه گیلان چه گذشت؛

از بررسی اوضاع عراق و لبنان تا گلایه بدلیل بی توجهی به سلامتی مردم آستارا

ائمه جمعه شهرستان های گیلان ضمن تحلیل اتفاقات روز کشور و دنیا مشکلات مردم منطقه خود را مطرح کردند.

از بررسی اوضاع عراق و لبنان تا گلایه بدلیل بی توجهی به سلامتی مردم آستارا

به گزارش  ۸دی، نماز جمعه این هفته هم در سراسر استان گیلان برگزار شد و امامان جمعه ضمن دعوت به تقوای الهی در مورد مسائل روز جامعه اظهار نظر کردند. در ادامه  گزیده هایی از این خطبه ها را بخوانید:

*با حضور و راهنمایی آیت‌الله سیستانی وضعیت عراق بهبود پیدا می‌کند

حجت‌الاسلام‌ احمد طیبی در خطبه های های نماز جمعه آستانه اشرفیه با بیان اینکه روز ۱۳ آبان روز تجدید پیمان دانش آموزان با آرمان‌های امام راحل (ره) است، اظهار کرد: استکبار در تلاش است تا جوانان و دانش آموزان ما را به انحراف کشانده و نسبت به دین و انقلاب بدبین کند که ۱۳ آبان بهترین فرصت برای تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب است.

وی با اشاره به‌هم‌ ریختگی جدی در کشور آمریکا گفت: استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا و وضعیت نخست‌وزیر انگلیس نشان‌دهنده اوج ذلت در اردوگاه دشمن است که باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کرد.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه مطالبه مردم عراق و لبنان را در خصوص اصلاح برخی قوانین را به‌حق دانست و افزود: مردم درخواست‌های به حقی داشته و به‌صورت مصلحت‌آمیز به دنبال رفع برخی مشکلات هستند ولی بعضی از کشورها در این مواقع با شیطنت و فتنه به دنبال رسیدن به منافع خود هستند.

 

مردم گیلان خواهان حجاب فاطمی هستند

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز خطبه های نماز جمعه شهر رشت با اشاره به شهادت دانش‌آموزان در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، تصریح کرد: این مناسبات به نام مبارزه با استکبار جهانی برای مردم ایران به نگارش درآمده و مردم ایران باصلابت بیشتری در روز ۱۳ آبان حاضرشده و چشمان دشمنان را بیش‌ازپیش خیره خواهند کرد.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه غالب مردم استان گیلان خواهان عفاف و حجاب فاطمی هستند، بیان کرد: مسؤولان به‌خصوص مسؤولان علمی باید در این زمینه اهتمام داشته و در کنار والدین به  مقوله تربیت اسلامی به‌خصوص حجاب  توجه ویژه داشته باشند.

 

مسئولین اجرایی آستارا به سلامتی مردم بی توجه هستند

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته  شهرستان آستارا  سرچشمه ناآرامی‌های اخیر در جمهوری عراق را سفارت‌خانه آمریکا دانست و اظهار کرد: هرکجای دنیا فتنه، آشوب، قتل، خون، خون‌ریزی و چپاول وجود دارد از سفارت‌خانه‌های آمریکا و ایادی وابسته به کفر نشأت می‌گیرد.

امام‌جمعه آستارا با بیان اینکه مسؤولین دستگاه‌های اجرایی این شهرستان نسبت به سلامتی مردم بی‌تفاوت هستند، گفت: به دلیل آپارتمان‌سازی‌های بی‌رویه در سطح شهر فاضلاب این آپارتمان‌ها به کوچه‌ها و خیابان‌ها رها می‌شود و به لحاظ بهداشتی خطر بیماری‌های منتقله از راه آب مردم این شهرستان را تهدید می‌کند.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به اینکه دولت‌مردان پیش از این وعده داده بودند که جواب بدعهدی‌های اروپایی‌ها را می دهند، گفت: فرصت‌های دوماهه دادن به اروپایی‌ها نوعی فرصت‌سوزی است و اروپایی‌ها وفادار نبوده و به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

 

لزوم مراقبت  از ایجاد دو دستگی توسط دشمن

حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌ نوری» در خطبه های نماز جمعه شهرستان صومعه سرا با بیان اینکه امروز ملت بزرگ ایران، فرزندان و جوانان انقلابی امام راحل با پیروی از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای، آمریکا و استکبار را در تمام نقشه‌ها و سیاست‌هایش در منطقه و جهان ناکام کرد اظهار کرد: در حالی مردم ایران و جوانان انقلابیش دهه پنجم انقلابشان را شروع کردند که آمریکا و استکبار نه تنها در میان مردم انقلابی ایران بلکه در میان سایر ملت‌های منطقه و مسلمان هیچ جایگاهی ندارند.

امام جمعه صومعه‌سرا ا بیان اینکه دشمن در صدد است در آستانه انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز مجلس شورای اسلامی، در کشور دوقطبی ایجاد کند، تاکید کرد: از یک‌طرف با نفوذ و ورود افراد منحرف و غیر معتقد و وابسته در صحنه انتخابات و از طرفی با ایجاد تنش و اختلاف از شور و شوق حضور گسترده مردم در انتخابات بکاهند.

وی تصریح کرد: انتظار ما از کسانی که برای انتخابات فعالیت می‌کنند و هوادارانشان، احترام به دیگر کاندیداها و اجتناب از سخنان و رفتارهای تفرقه‌انگیز و وحدت‌شکن و پرهیز از حرف‌ها و انتقادهای دلسرد کننده و هنجارشکنانه و حفظ حقوق افراد و خویشتن داری و تقویت و حفظ امیدواری در میان مردم است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه