امام جمعه رشت:

شفاف سازی مالی مسئولان منجر به جلب اعتماد عمومی می شود

امام جمعه رشت با اشاره به زدوبند فرزندان بعضی از مسئولان، گفت: مسئولی داریم که بیش از ۱۵ خانه داشته و قیمت هر کدام بیش از ۲ میلیارد است.

شفاف سازی مالی مسئولان منجر به جلب اعتماد عمومی می شود

به گزارش ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نمازجمعه شهر رشت در مصلی امام خمینی با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: تقوا به وسیله صبر کسب می شود و اگر هر امتی از دو ویژگی صبر و تقوا برخوردار باشد خداوند ملائکه را به کمک آنها می فرستد.

وی به نامگذاری روز وقف به عنوان میراث ماندگار در ۴ آبان ماه جاری اشاره کرد و افزود: از متولیان امر می خواهیم احکام شرع را درباره وقف عملیاتی کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه چهارم آبان ماه یادآور افشاگری امام(ره) علیه کاپیتولاسیون در مدرسه فیضه است، تصریح کرد: قانون کاپیتولاسیون به معنای تحقیر ملت ها است.

آیت الله فلاحتی، چهارم آبان ماه جاری را مصادف با رحلت پیامبر عظیم شان اسلام(ص) و شهادت امام حسین مجتبی(ع) دانست و بیان کرد: یکی از مشکلاتی که پس از رسول اکرم(ص) اهل بیت(ع) به ویژه امام حسن مجتبی(ع) با آن مواجه بودند، نبود توانایی تحلیل سیاسی مسائل روز توسط مردم بود.

وی با اشاره به اینکه نبود برخورداری از قدرت تجزیه و تحلیل سیاسی و فقدان بصیرت، ویژگی مردم زمان امام حسن مجتبی(ع) بود، خاطرنشان کرد: مردم زمان امام حسن(ع) از ویژگی بصیرت که می تواند جامعه را سعادتمند کند، برخوردار نبودند و معاویه با پول توانست برخی شیعیان را تطمیع کرده و به طرف خود بکشاند.
نماینده ولی

فقیه در گیلان به درک بالای ملت ایران اشاره کرد و گفت: امام(ره) و مقام معظم رهبری در تمام عرصه ها به بصیرت دهی پرداختند و مردم در شرایط بحرانی می دانند چگونه رفتار کنند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه داشتن بصیرت مردم ایران را در تراز امت اسلامی و قرآنی قرارداده است، بیان کرد: بصیرت مردم ایران را مدیون خون شهدا، آزادگان و مردم انقلابی هستیم که در سختی ها همواره پای آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده اند.

وی به سالروز شهادت امام رضا(ع) در سه شنبه هفته آینده اشاره کرد و یادآور شد: امام رضا(ع) و امام حسین(ع) دو ویژگی داشتند که هر دو امام در غربت جان دادند ضمن اینکه هر دو بزرگوار با مردم نادان زمان خود مواجه بودند.

امام جمعه رشت با اشاره به تصویب قانون شفاف سازی مالی مسئولان توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و پیگیری این قانون توسط قوه قضاییه، اظهار کرد: اجرای قانون مذکور برای مسئولان بسیار عالی است.

آیت الله فلاحتی به زدوبند فرزندان بعضی از مسئولان اشاره کرد و افزود: مسئولی داریم که بیش از ۱۵ خانه داشته و قیمت هر کدام بیش از ۲ میلیارد است.

وی با تاکید براینکه مسئولان وظیفه دارند اموال و دارایی خود را شفاف سازی کنند، بیان کرد: مسئولیت در نظام اسلامی جنون می خواهد و مدیر باید جهادگر باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، شفاف سازی مالی را سبب جلب اعتماد عمومی دانست و تصریح کرد: شفاف سازی مالی موجب راستی آزمایی شده و کاهش نظارت را به همراه دارد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به حذف برخی یارانه بگیرها، خاطرنشان کرد: در دولت گذشته یارانه پرداخت کردند که اصل آن خوب بود اما باید دارای سازوکارهایی باشد.

وی ادامه داد: برخی افراد دارای حساب میلیاردی هستند اما درخواست دریافت یارانه را دارند و اگر آنها را حذف می کنید این مبلغ را به یارانه دهک های پایین جامعه اضافه کنید.

امام جمعه رشت با قدردانی از ملت خوب و دولت عراق در مهمان نوازی از زائران امام حسین(ع)، گفت: تاثیر شگرف راهپیمایی اربعین حسینی(ع) را در دنیا مشاهده کردیم.

آیت الله فلاحتی در ادامه به موعظه به عنوان یکی از راهکارهای تربیت در مبانی دین اسلام اشاره کرد و یادآور شد: موعظه باید نرم و ملایم باشد.

وی با بیان اینکه موعظه شونده باید آمادگی شنیدن حرف خوب و گفتار نرم را داشته باشد، تصریح کرد: زمینه موعظه پذیری در موعظه شونده بسیار مهم است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه