ترامپ خطاب به کشورهای اروپایی: اعضای داعشی خود را تحویل بگیرید

ترامپ باردیگر از کشورهای اروپایی خواسته است تا اسرای داعشی شمال شرق سوریه را تحویل بگیرند.

ترامپ خطاب به کشورهای اروپایی: اعضای داعشی خود را تحویل بگیرید

به گزارش هشت دی،«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در توئتیر تاکید کرد که ترکیه و کردها باید جلوی فرار زندانیان داعشی را بگیرند.

ترامپ همچنین از کشورهای اروپایی خواست تا شهروندان خود را که به عضویت داعش درآمده‌اند، بازگردانند.

ترامپ در عین حال مدعی شد که آمریکا بدترین زندان‌ها را برای داعش دارد و آن‌ها هرگز به ایالات متحده نمی‌آیند و نباید به آن‌ها اجازه ورود داد.

روز گذشته خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده بود که نزدیک شدن نیروهای ترکیه به یک شهر مهم در شمال شرقی سوریه موجب فرار صدها نفر از اعضای وابسته به داعش در این منطقه شد.

همزمان نیروهای کرد سوری که از اعضای گروه تروریستی داعش و خانواده‌هایشان در اردوگاههای مختلف نگهداری می‌کنند می‌گویند که صبح یکشنبه نزدیک به ۸۰۰ تن از خارجی‌های مرتبط با داعش، گریخته‌اند.

نیروهای دموکراتیک سوریه پیشتر تهدید کرده بودند که در صورت ادامه  حملات ترکیه، دیگر نگهداری از مظنونین به عضویت در داعش، اولویت آنها نخواهد بود.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه نهم اکتبر ۲۰۱۹ برابر با ۱۷ مهر ماه ۹۸ از آغاز رسمی عملیات نظامی در شمال سوریه خبر داد.

حملات ترکیه علیه شمال سوریه با واکنش‌های گسترده جهانی و محکومیت‌های گسترده روبرو شده است و بسیاری نسبت به پراکنده شدن اعضای گروه تروریستی داعش در نتیجه این حملات ابراز نگرانی کرده‌اند.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه