سیل در گیلان راه ها را مسدود کرد/ یک نفر مفقود و چندین پل تخریب شد+ فیلم

به علت بارش شدید باران و طغیان رودخانه مسیر امامزاده ابراهیم(ع) بسته شد.

سیل در گیلان راه ها را مسدود کرد/ یک نفر مفقود و چندین پل تخریب شد+ فیلم

به گزارش خبرنگار ۸دی، بارش باران از شامگاه روز شنبه در گیلان آغاز شده و  همچنان با خسارت های مختلف همراه است.

بنابر گزارش خبرنگاران ۸دی از سراسر استان گیلان با بارش شدید باران آب رودخانه امامزاده ابراهیم (ع) شفت دچاره طغیان شده و با سر ریز شدن از پل( چوبر) مسیر شفت به امامزاده ابراهیم را از سمت شهر احمد سرگوراب مسدود کرده است.

همچنین در مسیر شفت به سیاهمزگی محدوده روستای لپوندان هم دچار خسارت های شده است.

طغیان رودخانه امامزاده ابراهیم و مسدود شدن جاده شفت به امام زاده ابراهیم

از املش نیز خبر رسیده که بعد از بارش شدید باران پل روستای رانکو دچار حادثه شده و در معرض تخریب قرار گرفته است.

تخریب پل رانکوه بر اثر باران شدید و طغیان رودخانه

 

فرماندار املش به خبرنگار هشت دی گفت: در محل حادثه و در حال بررسی این اتفاق هستیم

یونس محمودی فرماندار املش در گفت و گو با خبرنگار هشت دی در رابطه با تخریب پل رانکوه در املش اظهار کرد: در محل حادثه و در حال بررسی این اتفاق هستیم.

محمودی با بیان اینکه این پل شهر رانکو را به ۴روستا وصل می‌کند و موسوم به پل کشاورز است گفت: شدت آب بالا و پایه های این پل سست بوده که باعث قطع ارتباط مردم دو طرف پل شده است.

فرماندار املش در پایان افزود: در حال بررسی برای رفع هر چه سریع تر این مشکل هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان:سه راه فرعی در انزلی، ماسال و شفت مسدود است

محمدرضا نازک کار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با بیان اینکه یک دستگاه پل در روستای شبخوسلات املش تخریب شده ولی در حال حاضر راه های مواصلاتی استان باز است و مشکلی وجود ندارد اظهار کرد: با توجه به حجم بارش ها و لغزندگی جاده ها رانندگان سرعت مطمئنه را بیش از پیش رعایت و احتیاط کنند ضمن اینکه به پیام های راهداری و پلیس راه توجه و مسیرهای خود را براساس آنها انتخاب کنند.

 

تخریب پل شبخوسلات املش و قطع راه ارتباطی روستای گرکرود و حومه بر اثر بارش شدید و طغیان رودخان

 

همچنین بارش باران در شهرستان املش موجب رانش زمین در ورودی روستای هلوسرای اولیا نیز شد و در این جریان بخشی از یک خانه تخریب شد و خودروی پارک شده در کنار این خانه زیر آوار رفت.

 

آبگرفتگی شدید محله انارستان املش و مسیر کمربندی املش به رانکوه، آبگرفتگی معابر اصلی شهرستان لنگرود، شهر شلمان و شهرستان رودسر نیز از خسارات بارش باران از روز گذشته تاکنون شد.

مدیرکل ستاد بحران گیلان: یک نفر براثر شدت بارندگی مفقود شد
اسلامی مدیرکل ستاد بحران گیلان با بیان اینکه براثر شدت بارندگی در گیلان از دیشب تاکنون تعدادی پل تخریب شده و یک نفر مفقود شده است اظهار کرد: یک موتورسیکلت براثر شدت بارندگی در رود افتاده و یک نفر مفقود شده و دیگری نفر نجات پیداکرده است، از فرد مفقودی تاکنون خبری نرسیده است.
حوالی ظهر امروز خبر فرو ریختن پل روستای کلفت در شهر فومن رسید، این پل که حدودا چند وقتی است جایگزین پل شکسته قبلی شده بود با اولین بارش فرو ریخت.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی گیلان؛ سامانه ناپایدار جوی که از عصر دیروز موجب بارندگی و وزش باد (بعضی نقاط شدید یا خیلی شدید)، کاهش دما، رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ شده است؛ از قبل از ظهر امروز، از سمت غرب استان تضعیف و به تدریج از منطقه خارج خواهد شد. بر این اساس آسمان امروز گیلان ابری و مه آلود، کاهش دما، بارندگی و وزش باد (دربعضی نقاط شدید یا خیلی شدید) ، احتمال رعد و برق، بتدریج قبل از ظهر از سمت غرب استان کاهش ناپایداری پیش بینی شده است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه