وزیر صمت در فومن:

تولیدات واحد “نئوپان فومنات” تأثیر زیادی در کاهش واردات دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه افتتاح شرکت نئوپان فومنات، اظهار کرد: راه اندازی این واحد در راستای اهداف نهضت ساخت داخلی است و تولیدات آن در کاهش واردات انواع چوب نئوپان به کشور تاثیر زیادی دارد.

تولیدات واحد “نئوپان فومنات” تأثیر زیادی در کاهش واردات دارد

به گزارش هشت دی، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه افتتاح شرکت نئوپان فومنات، اظهار کرد: راه اندازی این واحد در راستای اهداف نهضت ساخت داخلی است و تولیدات آن در کاهش واردات انواع چوب نئوپان به کشور تاثیر زیادی دارد.

وی افزود: صنایعی از این دست ظرفیت های لازم جهت تولید در داخل کشور را دارند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

وزیر صمت با بیان اینکه طبق هدف گذاری کمّی که در وزارت صمت انجام شده، تلاش می کنیم تا سال ۱۴۰۰، به میزان ۱۰ میلیارد دلار واردات انواع اقلام کالایی صنعتی را به داخل کشورمان کاهش دهیم گفت: دبیر خانه دائمی در مرکز جدید التاسیس ساخت داخل در وزارت صنعت، معدن و تجارت فعال شده است و با توجه به استقبال تولید کنندگان از این نهضت، تمامی اقدامات حمایتی خود را با جدیت دنبال می کند.

رحمانی تصریح کرد: علاوه بر نتایج مهم این رویکرد در خودکفایی کشور در بسیاری بخش های تولیدی و قطع وابستگی، ظرفیت ها و فرصت های جدید شغلی نیز برای جوانان کشورمان ایجاد می شود که در شرایط موجود این موضوع اهمیت زیادی دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت مهم‌ترین مزیت این اقدام دولت را تحقق بحث خودکفایی کشور در تولید برخی کالاهای خاص عنوان کرد و بیان داشت: قصد داریم در تمام نقاط کشور و بر اساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هر نقطه نسبت به ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی اقدام کرده و در مسیر قطع وابستگی کشور به واردات در بعضی حوزه‌ها گام برداریم.

وی توسعه مناطق صنعتی و امکان ایجاد فرصت‌های جدید شغلی را یکی دیگر از کارکردهای ایجاد معاونت صنایع و مرکز حمایت از ساخت داخل وزارت صمت خواند و اظهار کرد: امیدواریم به زودی و با هدفگذاری مثبتی که توسط دولت انجام شده است شاهد رونق خط تولید کالاها و موادی که کشور در تولید آن‌ها مزیت دارد باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه