عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

امضاهای طلایی بسترساز فساد در نظام سلامت است/ لزوم شفاف‌سازی اطلاعات و آمار

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: امضاهای طلایی بستر ایجاد فساد را در سیستم غذا و دارو و تجهیزات پزشکی فراهم می‌کند و با حذف آن در ماه‌های اخیر، روند انجام امور در این سازمان شفاف‌تر شده است.

امضاهای طلایی بسترساز فساد در نظام سلامت است/ لزوم شفاف‌سازی اطلاعات و آمار

به گزارش هشت دی محمد حسین قربانی، نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس با تأکید بر اینکه در حال حاضر روند بسیار خوبی در زمینه فسادستیزی در کشور آغاز شده است اظهار داشت: در ۵ماهه اخیر و با حذف امضاهای طلایی در سیستم غذا و دارو و تجهیزات پزشکی گامی محکم در راستای شفافیت آماری و حذف فساد در این حوزه برداشته شد.

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی با تصریح به اینکه هم‌اینک روند انجام کارها در سیستم غذا و دارو و تجهیزات پزشکی شفاف‌تر شده است عنوان کرد: وزارت بهداشت و درمان اقدامات خوبی در راه مبارزه با فساد برداشته است و تحولات بنیادین در سیستم غذا و دارو و تجهیزات پزشکی از صحت این امر حکایت دارد.

قربانی مبارزه با فساد را امری مختص به قوه قضائیه ندانست و با بیان اینکه “همه باید با صدای بلند فسادستیزی را در کشور فریاد بزنیم” گفت: مبارزه با فساد نباید خط قرمز هیچ دستگاه و نهادی باشد بلکه تمام حوزه‌ها و بخش‌ها باید در این راه مشارکت داشته باشند و گلوگاه‌های اصلی را شناسایی کنند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس از همه‌گیر شدن فساد در بسیاری از حوزه‌ها سخن گفت و از اقدام قوه قضائیه در چندماهه اخیر قدردانی کرد و ابراز داشت: وقتی در بسیاری از حوزه‌ها و بخش‌های مختلف اصل شفافیت در امور حاکم نباشد همین عدم شفافیت می‌تواند بستر و زمینه ایجاد فساد و رانت را در یک سیستم فراهم سازد.

وی ضمن تأکید بر لزوم شفاف‌سازی اطلاعات و آمار به یکی از زمینه‌های اصلی بروز فساد و رانت در دستگاه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: اگر اطلاعات اقتصادی و شفافیت در آمار و ارقام در اختیار یک طیف، سازمان و یا یک نهاد و جریان خاصی قرار گرفته و بخش خصوصی از آن بی‌اطلاع باشد قطعاً زمینه فساد و رانت فراهم می‌شود.

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس با اشاره به اینکه مردم نیز باید خود را در امر مبارزه با فساد سهیم بدانند و اطلاع‌رسانی کنند اظهار داشت: هر کسی در حاکمیت و در هر جزئی از بدنه دولت، مجلس، قوه قضائیه و سایر نهادها اگر دچار تعلل شد مردم باید در راستای فسادستیزی مسأله را به وی گوشزد کنند.

وی با تذکر اینکه هر کسی در هر جایی اگر درخواست هرگونه رشوه و رانتی کند مردم باید با صدای بلند آن را فریاد بزنند خاطرنشان کرد: ایستادگی در مقابل فساد از وظایف مردم است زیرا پرداخت و یا دریافت رشوه نه‌تنها هیچ فایده‌ای در بر ندارد بلکه به همه‌گیر شدن فساد در بسیاری از حوزه‌ها و دستگاه‌ها دامن می‌زند.

قربانی عملکرد دستگاه قضایی در حوزه مبارزه با فساد را بسیار مطلوب و مایه دلگرمی مردم و دوست‌داران نظام خواند و عنوان کرد: حوزه بهداشت و درمان نیز به‌ویژه در ماه‌های اخیر گام‌های بسیار مثبت و قابل قبولی را در مسیر مبارزه با فساد برداشته است که انتظار داریم همین روند خوب همچنان و با قدرت ادامه پیدا کند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه