صادرات ۲۷۸ هزار تن کالای غیرنفتی از مرز آستارا

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا از صادرات ۲۷۸ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۱۴۱ میلیون دلار از مرز زمینی گمرک این شهرستان طی ۶ ماه گذشته خبر داد.

صادرات ۲۷۸ هزار تن کالای غیرنفتی از مرز آستارا

به گزارش هشت دی،رسول امیدی با اشاره به صادرات ۲۷۸ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۱۴۱ میلیون دلار از مرز زمینی گمرک این شهرستان طی ۶ ماه گذشته اظهار کرد: این مقدار کالا شامل محصولات کشاورزی، فرش، موکت، پارچه و البسه بود که به روسیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان صادرشده است.

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا با اشاره به واردات ۱۳۱ هزار تن کالا به ارزش ۱۱۵ میلیون دلار از مبدأ گمرک این شهرستان افزود: مواد شیمیایی، چوب‌، آهن‌آلات، ماشین‌آلات و لوازم برقی ازجمله کالاهای واردشده از طریق کشورهای فدراسیون روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان به کشور هستند.

وی با اشاره به صادرات هشت‌هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۳۲ میلیون و ۳۹ هزار دلار در قالب تجارت چمدانی بیان کرد: عمده کالای صادرات چمدانی از گمرک شهرستان آستارا به جمهوری آذربایجان بوده که این کالاها شامل مواد غذایی، محصولات کشاورزی و مواد پلاستیکی هستند.

امیدی ترانزیت خارجی ورودی را ۶۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۲۵ میلیون دلار دانست و گفت: فرآورده‌های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم‌شیشه و ورق آهن عمده کالاهای ترانزیت‌ شده از کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین به مقصد ترکیه، عراق و امارات متحده عربی هستند.

وی با اشاره به ترانزیت خارجی خروجی ۸۲ هزار تنی به ارزش ۳۶۴ میلیون دلار بیان کرد: این میزان کالا اعم از لوازم برقی، مصالح ساختمانی، ظروف شیشه‌ای، محصولات کشاورزی، لوازم بهداشتی و خودروی سواری از قاره‌های مختلف به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اکراین ترانزیت شده‌اند.

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا با بیان اینکه تعداد مسافران ترددکننده از مرز زمینی شهرستان آستارا طی ۶ ماه گذشته، ۹۴۱ هزار و ۶۶۴ نفر است، افزود: آمار مسافران ترددکننده نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ به لحاظ مسافران خروجی ۷۲ درصد و به لحاظ مسافران ورودی ۵۹ درصد افزایش داشته است.

امیدی با اشاره به اینکه درآمد اداره کل گمرک این شهرستان در فروردین‌، اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد و شهریورماه سال جاری یک بیلیون و ۴۹۶ میلیارد و ۷۷۲ میلیون و ۳۲۱ هزار ریال بوده است، گفت: این میزان درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۵۵ درصد افزایش داشته است.

جابه‌جایی بیش از ۱۶۰ هزار تن کالای غیرنفتی از گمرک ریلی

وی با اشاره به اینکه ۱۶۰ هزار و ۹۹۵ تن کالای غیرنفتی به ارزش ۸۱ میلیون و ۲۸۲ هزار دلار طی ۶ ماه گذشته توسط دو هزار و ۷۱۴ واگن قطار باری در بارانداز ریلی آستارا-آستارا تخلیه و بارگیری شده است، بیان کرد: مبدأ و مقصد این میزان کالای غیرنفتی بیشتر کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز است.

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا با اشاره به میزان واردات ریلی تصریح کرد: طی این مدت، ۱۱۳ هزار و ۱۸ تن کالای غیرنفتی نظیر ام.دی. اف، غلات، چوب و انواع تخته به ارزش ۳۴ میلیون و ۲۸۳ هزار دلار در قالب یک هزار و ۸۰۰ واگن قطار باری از کشورهای جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه وارد بارانداز ریلی آستارا-آستارا شده است.

امیدی با اشاره به اینکه طی ۶ ماه گذشته، ۳۷ هزار و ۴۶ تن کالای تولید داخل اعم از سنگ کلینگر، سیمان، کاشی و سرامیک به ارزش هفت میلیون و ۳۸ هزار دلار توسط ۶۰۹ واگن قطار باری به خارج از کشور صادرشده است، گفت: مقصد این میزان کالای صادرشده به کشورهای اکراین، فدراسیون روسیه، گرجستان و قزاقستان است.

وی میزان کالای ترانزیت ‌شده به‌واسطه خطوط ریلی آستارا-آستارا طی ۶ ماه گذشته را ۱۰ هزار و ۹۳۱ تن کالا به ارزش ۳۹ میلیون و ۹۶۱ هزار دلار عنوان کرد و افزود: ترانزیت این میزان کالا با ۳۰۵ واگن قطار باری از فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان به جمهوری عراق و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صورت گرفته است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه