وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

پدیده تقلب علمی شأن آموزش عالی را زیر سوال برده است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: متأسفانه پدیده تقلب علمی گاهی شأن آموزش عالی را زیر سؤال برده است که در این رابطه برخورد جدی صورت می گیرد.

پدیده تقلب علمی شأن آموزش عالی را زیر سوال برده است

به گزارش هشت دی، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به قانون مقابله با تقلب علمی، گفت: قانون مقابله با تقلب علمی مصوب مجلس شورای اسلامی است و آئین نامه اجرایی آن را برای ایجاد یک هماهنگی مشترک به همه دانشگاه ها ابلاغ کرده ایم و تمامی مراکز علمی موظف به رعایت آن هستند.

* تشکیل کارگروه برای مقابله با تقلب علمی در دانشگاه‌ها

وی افزود: از آنجایی که قانون مقابله با تقلب علمی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است این قانون را در قالب تشکیل کارگروه هایی برای هماهنگی، رعایت و همچنین اجرایی شدن آن  انجام داده ایم.

* پدیده تقلب علمی شأن آموزش عالی را زیر سوال برده است

غلامی ادامه داد: مقابله با تقلب علمی از سال تحصیلی جدید توسط وزارت علوم و دانشگاه ها بر اساس قانون به طور جدی دنبال می شود چراکه این پدیده متأسفانه گاهی شأن آموزش عالی را زیر سؤال برده است که در این رابطه برخورد جدی صورت می گیرد.

* تقلب علمی امسال با قدرت پیگیری می شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناورری تصریح کرد: قانون مقابله با تقلب علمی به عنوان یک طرح جدی در اجرای قوانین از گذشته وجود داشته است اما امسال با قدرت در همه دانشگاه ها این موضوع پیگیری خواهد شد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه