کارشناس مسائل جهان اسلام:

کشمیری ها با تبلیغ مبلغان ایرانی با آغوش باز مسلمان شدند/ اهل سنت کشمیر هم وفادار به اصول امام و انقلاب هستند

کارشناس مسائل جهان اسلام و فعال رسانه ای اهل کشمیر، گفت: در هیچ کجا از دنیای اسلام شاید نتوانیم شیعیانی را پیدا کنیم که اینقدر به ایران علاقه داشته باشند و حتی اهل سنت آن وفادار به اصول امام و انقلاب ایران باشد.

کشمیری ها با تبلیغ مبلغان ایرانی با آغوش باز مسلمان شدند/ اهل سنت کشمیر هم وفادار به اصول امام و انقلاب هستند

به گزارش خبرنگار هشت دی، سرباز روح الله رضوی، کارشناس مسائل جهان اسلام و فعال رسانه ای اهل کشمیر در جلسه حکایت کشمیر و بررسی تحولات اخیر آن با بیان اینکه ۴۰روز قبل توفیق حج داشتم و امروز که به دعوت افراد فرهنگی رشت به گیلان آمدم دلم هوای کشمیر کرده است. اظهار کرد: کشمیر به ایران صغیر معروف است زیرا بسیاری از ایران به کشمیر رفتند و تبلیغ دین اسلام را کردند.

وی با تاکید بر اینکه کشمیر محل تلاقی مذهب بودیسم، هدوئیسم و اسلام شده گفت: مردم کشمیر وقتی با مردمی از ایران مواجه شدند با روی گشاده پذیرای آنان شده به طوری‌ که اکنون سنگ قبرهای گذشتگان کشمیری ها به خط نستعلیق فارسی نوشته شده و نوعی زبان فارسی زبان دیوان سالاری حاکم بر کشمیر ساخته شده است.

کارشناس مسائل جهان اسلام کشمیر را منطقه ای به وسعت یک_هشتم از ایران با ۱۵میلیون نفر جمعیت بین هند پاکستان و چین معرفی کرد و افزود: کشمیر به واسطه بحران هایی بین سه کشور هند و پاکستان و چین تکه تکه شده اما مردم کشمیر به واسطه فرهنگی که ایرانی ها در آنجا رقم زدند همواره خود را تکه ای از ایران می‌دانند و با وجودی که قاطبه کشمیر را اهل سنت شکل می دادند و شیعیان جز اقلیت هستند اما همگان خود را وامدار تاریخی ایران می دانند.

وی با بیان اینکه هیچ کجا در همدلی، عشق و علاقه به ایران برای کشمیری ها جذاب نبوده است اذعان کرد: زمانی که در ایران جنب و جوشی رخ داد و بت شکن کبیر انقلابی را در این کشور رقم زد عشق مردم کشمیر به ایران دوچندان شد و الان تنها راه نجات خود را مدل انقلاب می‌دانند.

رضوی در ادامه تصریح‌ کرد: امام خمینی(ره)  برای تبلیغ اسلام به کشمیر می‌روند و حتی چندین قبر هم منصوب به اقوام امام خمینی(ره) در کشمیر وجود دارد.

کارشناس مسائل جهان اسلام با بیان اینکه حضرت امام (ره) در سال ۴۴ در اولین جلسات جدی سخنرانی سیاسی در مسجد شیخ انصاری نجف، حرف از وظیفه سران‌کشور های اسلامی و بحران های آن زدند ادامه داد: امام(ره) درد و مصیبت و مردم کشمیر را در کنار فلسطین ذکر کرده و از تفرقه امت اسلامی سخن گفتند، این ثابت می‌کند سال ها قبل از انقلاب امام به زخم کشمیر توجه داشتند.

این فعال رسانه ای در رابطه با کشمیر گفت: شبه قاره هندوستان از جمله مناطق تحت استعمار انگلیس بود، انگلیسی ها ۲۰سال بر شبه قاره هندوستان حکومت کردند و آرام آرام هند را به زیر سلطه درآورند، پس از اینکه اشغال سیطره انگلیسی ها بر شبه قاره هندوستان کامل می شود در سال ۱۸۵۶ وقتی انگلیسی‌ها در مبارزات استعماری خود علیه حکومت‌های محلی پیروز می‌شوند کشمیر را به عنوان هدیه به یک سردار خائن هندو مذهب به نام دوگرا که به سرزمین خود خیانت کرده بود به ازای ۷و نیم میلیون دوپیه وقت‌، چند رأس اسب و چند شال کشمیری می فروشند.

کشمیری ها در مسیر تبلیغ مبلغان ایرانی با آغوش باز مسلمان شدند

وی ادامه داد: کشمیری‌ها که از نظر تاریخی مسلمان بودند ودر مسیر تبلیغ مبلغان ایرانی با آغوش باز مسلمان شدند، صد سال مورد ظلم و ستم قرار گرفتند، و حاکم غیر مسلمان کشمیری که تلاش می‌کرد حکومت مستقل خود را داشته باشد کشتارهای وسیعی را در راستای قیام مردم انجام داد.

رضوی با بیان اینکه خبر کشتارهای وسیع مسلمانان به مناطق مسلمان نشین می رسد و جمعی از آنان برای کمک هجوم می آورند حاکم کشمیر مجبور عقد قرارداد الحاق کشمیر به هندوستان می شود گفت: در این قرارداد حق خرید زمین، حق شغل رسمی و …فقط به کشمیری ها داده شده است.

کارشناس مسائل جهان اسلام با اشاره به اینکه از ۱۹۹۰کشمیر یک پادگان نظامی شده و پرونده قطور از جنایات سربازان ارتش هند علیه مردم‌ کشمیر هنوز ادامه دارد ابراز کرد: در این شرایط سازمان ملل مداخله می کند و دو قطعنامه صادر می کند که بگذاریم کشمیری ها در فضای آزاد تصمیم گیری کنند و انتخاب برگزار کنند که هیچ گاه این انتخابات برگزار نشد.

وی در ادامه تصریح کرد: در ۱۴مرداد ماه گذشته اعلام‌ کردند قانون اساسی تغییر کرده و دیگر اساسا کشمیر ایالت نیست و هیچ حق استقلالی ندارد.

اهل سنت کشمیر هم وفادار به اصول امام و انقلاب ایران هستند

رضوی افزود: در هیچ کجا از دنیای اسلام شاید نتوانیم شیعیانی را پیدا کنیم که اینقدر به ایران علاقه داشته باشند که حتی اهل سنت آن وفادار به اصول امام و انقلاب ایران باشد.

کارشناس مسائل جهان اسلام با اشاره به اینکه در کشمیر محله شیعه نشین هویتش به عکس امام (ره) و رهبر ایران است خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه در خیلی مکان ها و زمان ها تلاش کردند فضای ایران و اسلام را نابود کنند اما هیچ کسی حق توهین به اسلام و انقلاب را در کشمیر ندارد.

وی با بیان اینکه از حب و علاقه و هیجان مردم‌کشمیر به ایران روزها میتوان صحبت کرد گفت: ارتباط کشمیر با دنیا اعم از اینترنت، تلفن‌‌ همراه، تلفن ثابت و تلویزیون و رادیو را قطع کردند و الان ۸میلیون مسلمان کشمیری گرفتار هستند.

رضوی با بیان اینکه خبر ها از کشمیر معدود است افزود: از تظاهرات سرکوب شده خبر داریم ولی آماری از کشته هاو تلفات در دسترس نیست، از ابتدای محرم تمام دسته های عزاداری در دره کشمیر ممنوع شده اما دیشب خبر رسید که دسته های عزاداری محرم بیرون آمده و ده ها نفر در این مراسم کشته شده اند‌.

کارشناس مسائل جهان اسلام با تاکید بر اینکه هند بدون رعایت هیچ موازین بین المللی با مردم برخورد می کند ابراز کرد: شعار شیعه این است که هر زمینی که ظلم در آن رخ می دهد کربلا و هر روزی که حقی در آن ضایع شود عاشورا است.

** نخست وزیر کشمیر به خاطر رفتار غیرانسانی اش مدال افتخار می گیرد

وی تصریح کرد: ما خود را مرید مکتبی می دانیم که سیدالشهدا از عزیزانش گذشت تا اسلام بماند.

رضوی ادامه داد: در بحبوحه یک ماه گذشته نخست وزیر کشمیر به بحرین می‌رود و برای این رفتاری های غیر انسانی‌ مدال افتخار می گیرد اما چشم و امید به جمهوری اسلامی ایران است و امید داریم که صدای ما در حمایت از مظلوم‌ بلند تر از پیش از تمام شهر های جمهوری اسلامی ایران شنیده شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه