حجتی گلایه خود را نزد رئیس‌جمهور برد! + سند

وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهوری نوشت: علی رغم درخواست این وزارت مبنی بر کان لم یکن نمودن افزایش نرخ سبوس و دستور حضرت عالی به وزارت صنعت، کارگروه تنظیم بازار دوباره نرخ سبوس را همان مبلغ ۱۲۵۰ تومان تصویب کرده و در مرحله ابلاغ دارد.

حجتی گلایه خود را نزد رئیس‌جمهور برد! + سند

به گزارش هشت دی،محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان نسبت به عدم توجه کارگروه تنظیم بازار و وزارت صنعت، معدن و تجارت به درخواست وی و دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر جلوگیری از افزایش نرخ سبوس گلایه کرد و خواهان جلوگیری از این امر شد. متن این نامه به شرح زیر است.

پیرو نامه قبلی در خصوص بازنگری در نرخ سبوس گندم که از سوی کارگروه ملی ساماندهی گندم، آرد و نان بدون هماهنگی با این وزارتخانه اعلام شده، به استحضار می‌رساند علی رغم درخواست این وزارت مبنی بر ” کان لم یکن نمودن آن و دستور حضرت عالی به وزارت صنعت، معدن و تجارت، متاسفانه کارگروه تنظیم بازار دوباره نرخ سبوس را همان مبلغ قبلی ۱۲۵۰ تومان تصویب کرده و در مرحله ابلاغ می‌باشد.

این درحالی است که نرخ سبوس گندم در بهمن سال ۹۷ حدود ۵۴۰ تومان بوده که با ۵۵ درصد افزایش نرخ در امسال به ۸۴۰ تومان رسیده است و قرار است طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار به ۱۲۵۰ تومان برسد( در طول ۷ ماه پیش بیش از ۱۳۰ درصد افزایش نرخ توسط مرجع دولتی تنظیم بازار) که این افزایش نرخ تاثیر مستقیمی بر روی نرخ گوشت و شیر خواهد داشت و این شائبه را در اذهان خواهد نمود که دولت نرخ کالاهایی را که در اختیار دارد نیز افزایش می‌دهد.

علی ایحال با توجه به این که ۷۰ درصد نرخ تحویلی به کارخانجات با نرخ یارانه ای(۶۶۰ تومان) و حدود ۲۰ درصد با نرخ ۹۰۰ تومان است برای نانوایی‌های آزاد پز و حدود ۱۰ درصد به نرخ ۱۸۵۰ تومان عرضه می‌شود. این افزایش علاوه بر تبعات منفی بر نرخ گوشت و شیر این امکان را ایجاد می‌کند که سهم سبوس توسط کارخانجات آرد و سبوس افزایش پیدا کند.

لذا خواهشمند است دستور فرمایید با توجه به اینکه مصوبه هنوز ابلاغ نشده است تصمیم مقتضی به عمل آید.

sanadhojatiirahmani.jpeg

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه