عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان:

زندگی بدون اعتقاد و انتظار حضرت مهدی «عج» زندگی واقعی نیست

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان گفت: ایمان و عقیده به او هیچ عملی رنگ و لعاب صالح به خود نمی‌گیرد، پس زندگی و حیات بدون اعتقاد و انتظار حضرت مهدی «عج» زندگی واقعی نیست.

زندگی بدون اعتقاد و انتظار حضرت مهدی «عج» زندگی واقعی نیست

به گزارش هشت دی حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید پورعیسی چافجیری با بیان اینکه رسالت حضرت مهدی «عج» چیزی جز رسالت انبیاء الهی نیست، اظهار کرد: تشکیل حکومت آخرالزمان از باورها و اعتقادات لاینفک همه صاحبان عقاید بشری، ازجمله مسلمانان جهان است.

وی با تأکید بر اینکه امامت تداوم و استمرار حرکت انبیاء بوده و امامان در پی حیات‌بخشی جامعه هستند، افزود: رسالت انبیا و رهبران الهی بر این است تا انسان را از خود فراموشی و خود بیگانگی برهانند و به خود آشنایی و نهایتاً به خداشناسی و خدا آشنایی برسانند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه امام زمان (ع) جامعه را از مسیر انحرافی یعنی هوا و هوس به مسیر تکاملی و حرکت به‌سوی خدا یعنی هدایت تغییر دهد، افزود: بنا بر آیات قرآن کریم امام زمان (عج) به دنبال نجات جامعه از مرگ معنوی و رسیدن به زندگی خدا مدارانه است.

وی با بیان اینکه حضرت مهدی «عج» خود میزان و ملاک و معیار عمل صالح است، تصریح کرد: امام زمان (عج) اباصالح بوده و همه خوبی‌ها، نیکی‌ها باوجود او سنجیده می‌شود و وقتی خود عمل صالح بود، بدون ایمان و عقیده به او هیچ عملی رنگ و لعاب صالح به خود نمی‌گیرد، پس زندگی و حیات بدون اعتقاد و انتظار حضرت مهدی «عج» زندگی واقعی نیست.

پورعیسی با تأکید بر اینکه زندگی انسان بدون امام، حیات طیبه و پاک نخواهد بود، بیان کرد: انسان با حجت خدا زندگی می‌کند و چون او واسطه فیض بین زمینیان و قدسیان و فرشنشینان است و هیچ کلمه و سخنی و عملی بدون اذن او بالا نرفته و قبول نمی‌شود.

وی با اذعان به اینکه پاکیزگی وجود انسان او را منبع خیروبرکت می‌کند، گفت: خداوند منان در قرآن کریم می‌فرمایند کلمه طیبه بالا می‌رود و صعود می‌کند اما آنچه آن را صعود می‌دهد عمل صالح بوده که عمل صالح خود حضرت اباصالح و حیات‌بخشی حضرت «عج» از این سنخ و شیوه است.

ما با همکاری تمامی رسانه‌های استان افتخار داریم که آغازگر پویش «رسانه مهدوی» در گیلان برای اشاعه فرهنگ انتظار و مهدویت باشیم و از این طریق از همه رسانه‌ها و کارشناسان دینی و مذهبی حوزه مهدویت کشور برای نشر یا بازنشر اخبار این حوزه در روز سه‌شنبه به صورت خاص و سایر روزها به‌صورت عام در راستای پویش فرهنگی سه‌شنبه‌های مهدوی با هشتگ #رسانه_مهدوی دعوت به عمل می‌آوریم.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه