ریشه تاریخی تخریب آیت‌الله یزدی توسط ضدانقلاب چیست؟

در نخستین سال پس از پیروزی انقلاب، آیت الله یزدی یاران و شاگردان باسابقه امام خمینی(ره)، مبارزان پیشکسوت انقلاب اسلامی و همراهان ثابت قدم مقام معظم رهبری با تسلط فقهی و حقوقی و دفاع عالمانه از اصل ولایت فقیه در قانون اساسی یکی از افراد موثری بود که موجب شد تا با اکثریت قاطع آرا، «ولایت فقیه» به عنوان یک اصل بنیادین در قانون اساسی جمهوری اسلامی نهادینه شود.

ریشه تاریخی تخریب آیت‌الله یزدی توسط ضدانقلاب چیست؟

به گزارش هشت دی،در نخستین سال پس از پیروزی انقلاب، آیت الله یزدی یاران و شاگردان باسابقه امام خمینی(ره)، مبارزان پیشکسوت انقلاب اسلامی و همراهان ثابت قدم مقام معظم رهبری با تسلط فقهی و حقوقی و دفاع عالمانه از اصل ولایت فقیه در قانون اساسی یکی از افراد موثری بود که موجب شد تا با اکثریت قاطع آرا، «ولایت فقیه» به عنوان یک اصل بنیادین در قانون اساسی جمهوری اسلامی نهادینه شود. همچنین به واسطه تسلط کامل بر فقه جواهری با دیدگاه های التقاطی و چپ گرایانه برخی از مدعیان خط امام(ره) مرزبندی روشنی داشت. درست به همین دلایل آیت الله یزدی، مورد غضب و غیظ و تخریب و ترور شخصیت جریانات غربگرا و التقاطی قرار گرفت.

در آستانه انتخابات مجلس سوم، جریان چپ که در آن دوران مدعی مبارزه با امپریالیسم و آمریکا و دفاع از محرومین و مستضعفین بود به پشتوانه در دست داشتن دولت وقت (و نخست وزیری میرحسین موسوی) خیز بلندی برای استیلای کامل بر مجلس برداشت. در آن شرایط و آغازین ماه های انشعاب مجمع روحانیون مبارز از جامعه روحانیت مبارز، تمرکز اصلی تبلیغات جریان چپ، تخریب گسترده کاندیداهای جامعه روحانیت مبارز – که آیت الله یزدی در صدر آن قرار داشت – بود.

در چنین فضای مسمومی، کار بدانجا رسید که در شب ۱۹ رمضان سال ۶۷ زمانی که آیت الله یزدی بر منبر سخنرانی در مهدیه تهران رفت، پیاده نظام جریان چپ و حامیان دولت موسوی رعایت شب قدر و ایام عزای امیر مومنان(ع) را نکردند و با سردادن شعارهای مرگ بر سرمایه دار و مرگ بر اسلام آمریکایی در سخنرانی آیت الله یزدی اختلال ایجاد کردند و مانع از ادامه آن شدند.

اما در این میان، واکنش حضرت امام(ره) به تبلیغات تخریب گرانه حامیان دولت موسوی و حذف آیت الله یزدی از مجلس سوم بسیار جالب و عبرت آموز بود. حضرت امام(ره) بلافاصله پس از پایان دوره نمایندگی آیت الله یزدی این شاگرد باسابقه و امین خود را به عنوان یکی از فقهای شورای نگهبان منصوب کرد. شورای نگهبانی که مسئولیت نظارت بر قوانین مصوب مجلس را بر عهده دارد!

امام خمینی(ره) در این نامه که به تاریخ ۴ تیرماه ۱۳۶۷ صادر شد، وی را به عنوان عضو فقهای شورای نگهبان منصوب کردند: «جنابعالی را که از افراد متدین مورد وثوق و درد آشنای اسلام و انقلاب می‌باشید، به عنوان یکی از فقهای شورای نگهبان منصوب می‌نمایم.»

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه