در نشست شورای فرهنگ عمومی مطرح شد:

امام جمعه رشت: اجرای طرح های سالم سازی دریا به شرط رعایت شئونات اسلامی/ نشست بعدی شورای فرهنگ در یکی از طرح های سالم سازی برگزار شود

امام جمعه رشت گفت: ‌فلسفه اجرای طرح های سالم سازی دریا ایجاد محیطی امن و مفرح برای مردم بشرط رعایت شئونات اسلامی و معیارهای فرهنگی جامعه ایرانی در آن است.

امام جمعه رشت: اجرای طرح های سالم سازی دریا به شرط رعایت شئونات اسلامی/ نشست بعدی شورای فرهنگ در یکی از طرح های سالم سازی برگزار شود

به گزارش هشت دی آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به نقش طرح های سالمسازی دریا در پر کردن اوقات فراغت شهروندان و گردشگران اظهار کرد: فلسفه اجرای طرح های سالم سازی دریا ایجاد محیطی امن و مفرح برای مردم است، بشرطی که شئونات اسلامی و معیارهای فرهنگی جامعه ایرانی در آن رعایت و از بروز هرگونه نا امنی و بی بندوباری پیشگیری شود.

آیت الله فلاحتی دستگاه‌های فرهنگی استان را برای نقش آفرینی بهینه در طرح های سالم سازی دریا فراخواند و افزود : درآمد زایی و ایجاد اشتغال تنها یکی از اهداف پیش بینی شده در طرح های سالم سازی است و علاوه بر آن باید کارکردهای فرهنگی و اخلاقی مد نظر قرار گیرد.

وی میل به اهداف پیش بینی شده در طرح های سالم سازی را مستلزم شنیدن دغدغه های متولیان و مجریان این طرح ها عنوان و تاکید کرد: نشست بعدی شورای فرهنگ عمومی گیلان در یکی از طرح های سالمسازی برگزار شود.

امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ۵ مرداد سالگشت اقامه نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب در تپه های قیطریه تهران تصریح کرد: نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی است و حضور پرشور و  مردم در آن، اقتدار نظامی اسلامی را در بستر ارتقاء آگاهی عمومی و تنویر افکار عمومی به نمایش می گذارد.

احمد سیاووش پرو رئیس کل دادگستری گیلان نیز با اشاره به ترویج راست گویی و تقویت روحیه گذشت را دو اولویت مهم جامعه در شرایط فعلی افزود: تمرکز بر این دو کارکرد مهم فرهنگی، بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی را مرتفع خواهد کرد

 سیاووش پور با اشاره به تهیه و تدوین شیوه نامه ایجاد مشارکت بخش خصوصی با دولت در روند برپایی ۸۰ طرح سالم سازی دریا در سواحل گیلان اضافه کرد : تعامل منطقی مسئولان اجرایی و متولیان فرهنگی استان می‌تواند زمینه ساز اجرای این مصوبه باشد.

سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان نیز از آمادگی برای اجرای حداقل ۴۰ طرح سالم سازی دریا با جلب مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

سردار اسحاقی فرمانده انتظامی گیلان نیز گفت: فقط در ۴۲ کیلومتر از سواحل استان طرح سالمسازی اجرا شده است که به هیچ وجه جوابگوی شهروندان گیلانی و گردشگران نیست.

فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی گیلان نیز اعلام کرد : هم اکنون ۳۵ طرح سالم سازی دریا در ۹ شهرستان و ۵۶ روستای مناطق ساحلی استان اجرا شده که تالش با ۸ طرح، انزلی با داشتن ۷ طرح و رشت با ۶ طرح در رتبه های اول تا سوم قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی رئیس شورای سیاستگذاریائمه جمعه گیلان نیز از برپایی میز خدمت دستگاه‌های اجرایی استان، پیش از برگزاری نمازجمعه فردای رشت در مصلای بزرگ امام خمینی این شهر خبر داد و گفت : عموم مردم برای پیگیری مشکلات خود می توانند حداقل ۲ ساعت قبل از برگزاری نماز وحدت بخش جمعه به مدیران و کارشناسان مستقر در مصلا مراجعه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان نیز بر لزوم اجرای ویژه برنامه های فرهنگی- تبلیغی در طرح‌ های سالم ‌سازی دریا یک استان تاکید کرد.

در پایان دیگر اعضای نشست شورای فرهنگ عمومی استان، عمده‌ترین دغدغه های خود را در خصوص لزوم مواجهه منطقی با پدیده بی حجابی، عدم رعایت شئونات فرهنگی و اسلامی و همچنین ناامنی ناشی از افسار گسیختگی فرهنگی در برخی از اماکن گردشگری استان اعلام کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه