آیت الله فلاحتی در دیدار با سردار سرتیپ بهمن کارگر:

خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان موزه عَملی دفاع مقدس هستند

امام جمعه رشت با بیان اینکه خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان موزه عملی دوران دفاع مقدس هستند گفت: تهیه مستند از یادگاران دوران دفاع مقدس بزرگ ترین بستری است که می تواند فرهنگ این دوران را به نسل های بعدی انتقال دهد.

خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان موزه عَملی دفاع مقدس هستند

به گزارش هشت دی، جلسه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با موضوع ماموریت های دستگاه های اجرایی در ساخت موزه دفاع مقدس گیلان با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور، سرپرست استانداری و برخی از مسئولان استانی برگزار شد.

آیت الله رسول فلاحتی در این جلسه اظهار کرد: موزه دفاع مقدس یکی از راهکارهای انتقال فرهنگ ایثار و مجاهدت به نسل های آینده است.
وی به وجود موزه در تاریخ ۲ هزار ساله ایران اشاره کرد و افزود: موزه ریشه در تاریخ ایران و اسلام دارد و در این راستا بزرگ ترین نماد توحید کعبه است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان موزه عملی دوران دفاع مقدس هستند، تصریح کرد: تهیه مستند از یادگاران دوران دفاع مقدس بزرگ ترین بستری است که می تواند فرهنگ این دوران را به نسل های بعدی انتقال دهد.

آیت الله فلاحتی، تهیه فیلم و مستندات از رزمندگان دوران دفاع مقدس برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را تاثیرگذار عنوان کرد.
وی با تاکید براینکه احداث موزه دفاع مقدس گیلان بسیار ارزنده و ماندگار است، یادآور شد: موزه دفاع مقدس گیلان باید عمیقانه و مدبرانه ساخته شود.

افتتاح ۱۰ موزه دفاع مقدس کشور در دهه فجر امسال

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز در جلسه مذکور به افتتاح ۱۵ موزه دفاع مقدس در استان های مختلف کشور تاکنون اشاره کرد و گفت: دهه فجر امسال ۱۰ موزه دفاع مقدس توسط رئیس جمهور افتتاح می شود.

سردار سرتیپ بهمن کارگر به عقب ماندگی گیلان در احداث موزه دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ۱۰ هکتار زمین برای موزه دفاع مقدس گیلان اختصاص داده شده و باید این عقب ماندگی به سرعت جبران شود.

وی با بیان اینکه داشتن موزه دفاع مقدس حق گیلان است، تصریح کرد: اراده برای احداث موزه دفاع مقدس باید در گیلان وجود داشته باشد ضمن اینکه شهرداری ها پایه و اساس موزه های دفاع مقدس در کشور هستند.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بر تقسیم کار دستگاه های مختلف برای احداث موزه دفاع مقدس در گیلان تاکید کرد و یادآور شد: برای احداث موزه دفاع مقدس در گیلان نیاز به ارائه خدمات توسط نهادهای مختلف داریم.

سردار کارگر در ادامه با اشاره به اینکه مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس موزه های طبیعی هستند، بیان کرد: سال گذشته ۷ میلیون نفر به راهیان نور رفتند.

موزه دفاع مقدس بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
سرپرست استانداری گیلان نیز در جلسه مذکور اظهار کرد: موزه دفاع مقدس باید یکی از زیباترین مجموعه های فرهنگی گیلان باشد زیرا بهترین عرصه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

ارسلان زارع، مردم گیلان را شایسته داشتن بهترین و زیباترین موزه دفاع مقدس در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دانست و بیان کرد: تقسیم کار اولیه برای احداث موزه دفاع مقدس گیلان انجام شده است.

وی، خواستار استفاده از خیران برای احداث موزه دفاع مقدس گیلان شد و بیان کرد: امیدواریم بخشی از اعتبارات از محل منابع ملی تامین شود.

گیلان آخرین استان احداث موزه دفاع مقدس در کشور

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان نیز در جلسه مذکور به اختصاص ۱۰ هکتار زمین از طریق سپاه قدس گیلان برای احداث موزه دفاع مقدس استان در جاده رشت به تهران اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان احداث موزه مذکور را به عهده گرفته است.

سرهنگ عباس بایرامی با بیان اینکه گیلان سی و یکمین و آخرین استان در احداث موزه دفاع مقدس است، تصریح کرد: امید داریم موزه دفاع مقدس استان سریع تر احداث شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه