رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن گلستان:

۵۰۰۰ واحد مسکونی خسارت‌دیده در گلستان بهره برداری شد

رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن گلستان آخرین وضعیت بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خسارت‌دیده و همچنین روند پرداخت تسهیلات بانکی را تشریح کرد.

۵۰۰۰ واحد مسکونی خسارت‌دیده در گلستان بهره برداری شد

به گزارش ۸دی عباس حق‌بین رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن گلستان درباره آخرین وضعیت بازسازی و نوسازی منازل مسکونی خسارت‌دیده در استان اظهارداشت: مجموع واحدهای آسیب‌دیده ارزیابی‌شده در استان ۲۱ هزار واحد مسکونی است که در طوفان، رانش زمین و سیل دچار خسارت شدند.

وی افزود: از این تعداد هفت هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی به‌طور کامل تخریب شده و احداثی است. همچنین ۱۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز به تعمیرات نیاز دارند.

رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن استان بیان داشت: تعداد واحدهای آسیب‌دیده شهری هفت هزار و ۴۳۳ واحد است که از این تعداد یک‌هزار و ۴۴۶ واحد احداثی و پنج هزار و ۹۸۷ واحد تعمیراتی هستند.

وی راجع به منازل مسکونی خسارت‌دیده روستایی هم گفت: تعداد واحدهای آسیب‌دیده روستایی ۱۳ هزار و ۵۶۷ واحد ارزیابی شده که از این تعداد پنج هزار و ۸۵۴ واحد احداثی بوده و هفت هزار و ۷۱۳ واحد نیز نیازمند تعمیر است.

حق‌بین درباره تعداد پرونده‎های معرفی‌شده به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات، ابراز کرد: تاکنون ۱۷ هزار و ۵۹۳ فقره پرونده به بانک‌ها معرفی شده‌اند که از این تعداد چهار هزار و ۳۶ پرونده مربوط به واحدهای احداثی، ۹ هزار و ۱۶۰ واحد مربوط به پرونده‌های تعمیراتی و چهار هزار و ۳۹۷ واحد مربوط به پرونده‌های معیشتی هستند.

وی گفت: بانک‌ها تا کنون با ۹ هزار و ۹۲۶ نفر از مالکان واحدهای مسکونی خسارت‌دیده، قرارداد پرداخت تسهیلات امضا کرده‌اند.

رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن استان همچنین از پرداخت ۳۷ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به هشت هزار و ۲۶۲ مالک خسارت‌دیده در استان خبر داد.

وی به آغاز تعمیرات هفت هزار و ۴۹۶ واحد مسکونی خسارت‌دیده اشاره کرد و گفت: تا کنون پنج هزار و ۵۴ واحد تعمیر شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

حق‌بین اعلام کرد: آواربرداری یک‌هزار و ۷۴۳ واحد، پی‌کنی دو هزار و ۷۱۶ واحد، اجرای فونداسیون یک‌هزار و ۲۸۷ واحد، اجرای اسکلت ۴۴۵ واحد، اجرای سقف ۹۷ واحد و دیوارچینی و اتمام عملیات ساختمانی ۴۲ واحد مسکونی در استان انجام شده است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه