فرماندار رشت:

طراحی یادمان شهید آیت‌الله احسانبخش باید پیام فرهنگی، انقلابی و تاریخی داشته باشد

فرماندار شهرستان رشت گفت: طراحی یادمان شهید آیت‌الله احسانبخش باید پیام فرهنگی، انقلابی و تاریخی لازم را داشته باشد، در این راستا با بهره گیری از تخصص کارشناسان حوزه طراحی، طرح اولین تهیه شود.

طراحی یادمان شهید آیت‌الله احسانبخش باید پیام فرهنگی، انقلابی و تاریخی داشته باشد

به گزارش ۸دی، میرشمس مومنی‌زاده امروز در جلسه ساخت یادمان مکان ترور شهید آیت الله احسانبخش که با حضور مدیران کل بنیاد شهید و حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: مسجد جامع کاسه فروشان از جهاتی حائز اهمیت است که این مسجد را از دیگر مساجد شهر رشت متمایز می‌کند.

فرماندار شهرستان رشت افزود: اگر در شهرها می‌خواهیم اصول معماری اسلامی و ایرانی را مد نظر قرار دهیم باید مساجد جامع را محور و مبنا قرار دهیم و باید در جوامع اسلامی مساجد جامع نماد شهرها قرار گیرند.

مومنی‌زاده گفت: در شهر رشت باید در کنار پیاده راه فرهنگی، با تامین اعتبارات لازم  مساجد جامع و همچنین بازار بزرگ به عنوان نماد مطرح شوند که نیازمند طراحی‌های خاصی هستند تا معماری اسلامی احیا شود.

وی ادامه داد: مسجد کاسه فروشان با برخورداری از سبقه تاریخی و انقلابی که مبدا خیلی از حرکات انقلابی بوده است و همچنین آیت‌الله احسانبخش اولین سخنرانی‌ها را در این مسجد آغاز کردند لذا این مسجد از اهمیت تاریخی ویژه‌ای برخوردار است که در طراحی یادمان شهید آیت‌الله احسانبخش باید مدنظر قرار گیرد.

فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: طراحی یادمان شهید آیت‌الله احسانبخش باید پیام فرهنگی، انقلابی و تاریخی لازم را داشته باشد، در این راستا با بهره گیری از تخصص کارشناسان حوزه طراحی، طرح اولین تهیه شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه