دامدار رودسری به دلیل فروش دام های بیمار به حبس محکوم شد

دامدار رودسری به جرم فروش دام‌های بیمار به حبس تعزیری محکوم شد.

دامدار رودسری به دلیل فروش دام های بیمار به حبس محکوم شد

به گزارش ۸دی حمید سرهندی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رودسر گفت: یکی از دامداران بخش رحیم آباد رودسر که به رغم تذکرات مکرر دامپزشکی این شهرستان مبنی بر معدوم کردن دام‌های بیمار، ۵ راس گوسفند بیمار خود را فروخته بود به ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

وی افزود: آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی گیلان وجود بیماری تب مالت را در این دام‌ها تشخیص و در نامه‌ای به دامدار متخلف رودسری دستور داده بود دام‌های بیمار را در مدت ۲۰ روز از گله جدا و به کشتارگاه منتقل کند که وی تمکین نکرد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رودسر گفت: این دامدار به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی به دادگستری معرفی و پس از پی گیری‌های مستمر واحد حقوقی شبکه دامپزشکی و به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به حبس تعزیری محکوم شد.

حمید سرهندی افزود: دامداران به توصیه‌ها و تذکرات بهداشتی بازرسان و ماموران دامپزشکی توجه کنند تا در صورت بروز بیماری در دام هایشان از حمایت‌های مالی برای گرفتن غرامت بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: دامداران در صورت سرپیچی از قانون و دستورات دامپرشکی علاوه بر محروم شدن از دسترسی به این امتیازات، مشمول مجازات قانونی نیز خواهند شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه