مدیرکل اوقاف و گیلان:

۶۴۰ بقعه متبرکه و امام زاده گیلان آماده برپایی نماز عید فطر است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ۶۴۰ بقعه متبرکه و امام زاده استان برای برپایی نماز عید سعید فطر آماده شده است.

۶۴۰ بقعه متبرکه و امام زاده گیلان آماده برپایی نماز عید فطر است

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان اظهار کرد: نماز عید سعید فطر در راستای تبدیل شدن امام زادگان و بقاع متبرکه به قطب برنامه های فرهنگی و مذهبی در ۶۴۰ بقعه متبرکه و امام زاده استان گیلان برگزار می شود.

وی اظهار داشت: خطبه های نماز عید سعید فطر در امام زادگان و بقاع متبرکه استان گیلان توسط ائمه جمعه و جماعات، روحانیون بومی و اعزامی بیان می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان عید فطر روز اول ماه شوال را از مهمترین اعیاد مسلمانان عنوان و خاطر نشان کرد: در برخی روایات آمده که این روز برای کسانی که روزه آنها در ماه رمضان پذیرفته شده، روز عید و پاداش است.

غسل کردن بعد از غروب آفتاب، خواندن دعای ویژه رویت هلال ماه، خواندن زیارت امام حسین (ع)، احیای شب عید فطر به دعا، نماز و استغفار، خواندن دعای ویژه این شب، کنار گذاشت زکات فطریه، خواندن دعای ندبه و دید و بازدید از اقوام و نزدیکان و زیارت اهل قبور از مهمترین اعمال شب عید فطر است.

طرح ضیافت الهی همزمان با آغاز ماه رمضان در ۴۲۰ بقعه متبرکه استان گیلان در حال اجراست که تا پایان این ماه مبارک ادامه دارد.

ایجاد فضای معنوی در جامعه، ترویج مفاهیم قرآنی، ایجاد فضایی برای انس با قرآن و اجرای نیات واقفان از اهداف اجرای طرح ضیافت الهی در امام زادگان و بقاع متبرکه است.

در اجرای این طرح، ۳۵ مبلغ اعزامی از قم و یکصد و ۳۴ روحانی بومی با اوقاف و امور خیریه استان گیلان همکاری دارند، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برپایی جلسه‌های قرائت و تفسیر قرآن کریم مهمترین بخش طرح ضیافت الهی است.
جزء خوانی روزانه قرآن کریم در ۱۱۶ بقعه متبرکه مجری طرح ضیافت الهی، اقامه نماز جماعت، مراسم دعا، مناجات، سخنرانی، برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم، خیمه معرفت، غرفه‌های مشاوره خانواده، پاسخگوی به مسائل شرعی، گفتمان دینی، تصحیح قرائت نماز و کودک و نوجوان و غیره از برنامه‌های این طرح است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه