رئیس سازمان چای کشور:

بیش از ۴۷هزار تن برگ سبز چای از چایکاران شمال خریداری شد

رییس سازمان چای کشور گفت: تاکنون بیش از ۴۷هزارتن برگ سبز چای بصورت نرخ تضمینی از چایکاران استانهای گیلان و مازندران خریداری شده است.

بیش از ۴۷هزار تن برگ سبز چای از چایکاران شمال خریداری شد

به گزارش هشت دی، حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور اظهار کرد: این میزان برگ سبز از آغاز فصل برداشت برگ از پنجم تا پایان اردیبهشت ماه بصورت تضمینی از چایکاران استانهای گیلان و مازندران خریداری شده که ارزش ریالی آن یک هزار و ۵۰۲میلیارد و ۴۵۲میلیون ریال است.

وی افزود: از این میزان برگ سبزچای خریداری شده ۴۴هزار و ۳۲۷ تن برگ سبز درجه یک معادل ۹۴/۱۷ درصد و دو هزار و ۷۴۴ تن برگ سبز درجه دو معادل ۵/۸۳درصد می باشند که از آن در مجموع ۱۰هزار و ۵۹۱تن چای خشک کیفی استحصال شده است.

وی یادآورشد: تاکنون مبلغ ۴۵۵ میلیارد و ۶۹۶ میلیون ریال از بهای برگ سبز چای خریداری شده به عنوان مطالبات چایکاران به حساب عابر بانک سپه آنان در دو استان گیلان و مازندران واریز شده است .

به گفته وی ۱۵۸ کارخانه چایسازی در سطح استانهای گیلان و مازندران با انعقاد قرارداد با سازمان چای در حال خرید برگ سبز چای به صورت تضمینی از چایکاران هستند.

در فصل زراعی جاری، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۳۲ هزار و ۷۵۰ ریال و برگ سبز درجه دو، ۱۸ هزار و ۴۹۲ ریال تعیین شده که نسبت به سال قبل، به ترتیب ۲۰ و ۲۱ درصد افزایش داشته اند.

برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می شود.

لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان (رشت) واقع شده است و سازمان چای کشور و پژوهشکده چای به عنوان دو نهاد ملی در این شهر قرار دارند.
۶۰۲۹ /۶۰۳۰

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه