هشت دی گزارش می دهد:

“پرگار مسطح”؛ اختراع معلم خوش ذوق گیلانی/ کالایی کم هزینه در تولید و پر مصرف در بازار

“پرگار مسطح” نوآوری در ابزار ریاضی است که توسط “محمود غفاری” دبیر ریاضی اول متوسطه اختراع و به ثبت رسیده است.

“پرگار مسطح”؛ اختراع معلم خوش ذوق گیلانی/ کالایی کم هزینه در تولید و پر مصرف در بازار

به گزارش ۸دی، “پرگار مسطح” نوآوری در ابزار ریاضی ست که توسط “محمود غفاری” دبیر ریاضی اختراع و به ثبت رسیده است.

“محمود غفاری” ۴۸ سال سن دارد و دبیر ریاضی اول متوسطه است و معتقد است “پرگار مسطح” مزیت های زیادی نسبت به پرگار های فعلی دارد و با توجه به تعداد دانش آموزان در کشور اگر با بازاریابی خوبی همراه شود یقینا از استقبال خوبی برخوردار خواهد شد.

در ادامه گفتگو خبرنگار ۸دی با این معلم خوش ذوق گیلانی را می خوانید:

وی با اشاره به اینکه ایده طراحی “پرگار مسطح” بخاطر خطر و مشکلات پرگار های فعلی است، گفت: پرگارهای فعلی از روی شوخی گرفته یا ناخواسته  مشکلاتی را برای دانش آموزان ایجاد می کند و نمونه هایی هم اتفاق افتاده است، نوک رسم کننده دایره هم کمبودهایی دارد که در کنار نوک فلزی مشکلاتی رابه همراه دارد.

معلم مخترع گیلانی با تأکید بر اینکه قابلیت پایین پرگار های فعلی در رسم دایره با اندازه سانت و میلیمتر، اضافه کرد: خطای رسم دقیق دایره مثلأ رسم دایره باشعاع ۳۳میلیمتر از دیگر مشکلات پرگارهای فعلی است که این مشکل و حل آن ایده ای برای اختراع و ابداع است.

غفاری با بیان اینکه اختراع پرگار مسطح ۲ سال وقت بنده را گرفت، تصریح کرد: موارد مختلف را آزمون و خطا کردیم تا به این طرح رسیدیم و گواهی ثبت آن را گرفتیم، این پرگار بسیار ساده است و چنین مشکلات را حل می کند و اگر درست طراحی شود خراب شدنی نیست.

وی افزود: این پرگار فقط یک ورق پلاستیکی شفاف است و با این پرگار به راحتی و با مداد معمولی هم می شود دایره رسم کرد.

معلم مخترع گیلانی در ادامه با اشاره به اینکه بازاریابی “پرگار مسطح” کار مشکلی است، اضافه کرد: بازار این پرگار روشن و مشخص است، توجیه اقتصادی خوبی دارد ولی اول نیاز به معرفی و شناساندن این کار است.

وی با تأکید براینکه جلسه ای با آموزش و پروزش استان داشتیم، تصریح کرد: این کار را معرفی کردیم و همکاران ما استقبال کردند و حتی همکاران ما هم در مقطع ابتدایی حذف نوک تیز این پرگارها را از مزیت آن دانستند و تأکید داشتند ما این پرگار را تولید کنیم.

** نوآوری در کشور با مشکل بازاریابی و سرمایه گذاری مواجه است

معلم مخترع گیلانی با بیان اینکه تولید این پرگار مشکلی ندارد و پیچیده نیست و هزینه هنگفتی نمی خواهد، گفت: اما این امر متخصص بازاریابی را می خواهد و این تنها مشکل من نیست بلکه همه نوآوری ها در کشور با مشکل بازاریابی و سرمایه گذاری مواجه اند.

غفاری افزود: حدودا در سطح کشور در هر پایه تحصیلی یک میلیون نفر دانش آموز داریم که با حذف پایه های اول و دوم ابتدایی و ۱۱، ۱۲دبیرستان، هشت پایه تحصیلی داریم که در درس ریاضی از  پرگار استفاده می کنند.

** ظرفیت حمایت از کالای ایرانی در بازار ۸میلیونی مصرف

معلم مخترع گیلانی با بیان اینکه بازار هشت میلیون نفری سالانه برای پرگار مسطح به عنوان مصرف کننده داریم، اضافه کرد: ارزانی در تولید این پرگار با آسانی تولید نسبت به پرگارهای فعلی، هزینه تولید تا واسطه ها از تولید تا مصرف و حمل و نقل و… هر پرگار مسطح شاید سه تا پنج هزار تومان دربیاید.

غفاری خاطرنشان کرد: شاید سال اول نتوانیم این جمعیت را تغذیه کنیم اما اگر چهار میلیون نفر را هم تغذیه کنیم چندین میلیارد تومان سود به همراه دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه