معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

زنجیره‌های تأمین و تولید گیلان از مهم‌ترین زنجیره‌های تولیدی کشور است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه زنجیره‌های تأمین و تولید در استان گیلان یکی از مهم‌ترین زنجیره‌های تولیدی کشور است، گفت: توسعه زنجیره‌های ارزش در استان گیلان، توان فعلی کشور را متحول خواهد کرد.

زنجیره‌های تأمین و تولید گیلان از مهم‌ترین زنجیره‌های تولیدی کشور است

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» به نقل از روابط‌عمومی استانداری گیلان فرهاد مقیمی در بازدید از غرفه استانداری گیلان در محل نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) واقع در سالن ۴۱ نمایشگاه دائمی تهران، اظهار کرد: زنجیره‌های تأمین و تولید در استان گیلان یکی از مهم‌ترین زنجیره‌های تولیدی کشور است.

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: توسعه زنجیره‌های ارزش در استان گیلان، توان فعلی کشور را متحول خواهد کرد.

گیلان از زنجیره‌های قوی تولید طیور کشور است

 محمدابراهیم حسن‌نژاد معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی نیز در حاشیه بازدید از غرفه گیلان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴، اظهار کرد: همه حلقه‌های حوزه طیور گیلان، از لایه‌های بالای صنعت تا واحدهای پرورشی، فرآوری و بسته‌بندی در استان انجام می‌شود و حجم بالایی از اشتغال را تولید به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: گیلان در بخش طیور از حیث اقلیمی و توانمندی‌هایی که در بخش‌های خصوصی ایجاد شده از استان‌های تأمین‌کننده طیور کشور است و بخش بزرگی از تولیدات گیلان در استان تهران مصرف می‌شود؛ این استان یکی از استان‌های پشتیبان در حوزه تأمین پروتئین تهران محسوب می‌شود.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: غرفه‌ای که از استان گیلان در این نمایشگاه برپاشده بسیار متفاوت است و استعداد زیاد استان را در حوزه‌های مختلف کشاورزی، زراعی و به‌ویژه طیور به نمایش گذاشته است.

 استان گیلان با ۲۰ موقعیت سرمایه‌گذاری با ۹۰ هزار میلیارد تومان (همت) اعتبار در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ (فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی کشور) حضور دارد.

 این نمایشگاه از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت در تهران در حال برگزاری است.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه