ساخت دستگاه آبسلانگ هوشمندمدرن با همت یک دانش آموز گیلانی

مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش گیلان گفت: یک دانش آموز ۱۳ ساله موفق به طراحی و ساخت دستگاه آبسلانگ هوشمند مدرن شده است .

ساخت دستگاه آبسلانگ هوشمندمدرن با همت یک دانش آموز گیلانی

به گزارش هشت دی، مجیدفاریابی مسئول روابط عمومیآموزش و پرورش گیلان گفت: سیده مانا گلرنگ دانش آموز ۱۳ ساله لشت نشایی دستگاه آبسلانگ هوشمند مدرن را که فناوری نوین علم پزشکی است اختراع کرده است.

وی با اشاره به اختراع دانش آموز گیلانی، افزود: پزشکان با قرار دادن این دستگاه در دهان می‌توانند در مدت ۳ ثانیه از دهان، دندان و حلق بیمار تصویر و عکس بگیرند.

مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش گیلان گفت: دستگاه آبسلانگ هوشمند مدرن که ابتکار سیده مانا گلرنگ دانش آموز دبیرستانی لشت نشایی است با شماره ۱۳۹۷۵۰۱۴۰۰۰۳۰۰۱۵۱۴ در سازمان ثبت اسناد و املاک ثبت شده است.

مجید فاریابی با بیان اینکه، این دستگاه به مدت ۶ ماه ساخته شده است، افزود: این دانش آموز ۱۳ ساله با کمک رضا پورربانی عضو هیات مخترعان کشور موفق به طراحی و ساخت دستگاه آبسلانگ هوشمند مدرن شده است.

وی با اشاره به اینکه، این دستگاه نمونه خارجی ندارد، تصریح کرد: برای ساخت این دستگاه ۳۰۰ میلیون ریال هزینه کرده است که در صورت تولید انبوه به ۲۰ میلیون ریال کاهش می‌یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه