عضو هیئت علمی دانشگاه در گفتگو با «هشت‌دی»:

«حلم» ویژگی خاص امام حسن مجتبی (ع) است

عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه «حسن خلق» و «حلم» دو ویژگی است که در شخصیت امام حسن مجتبی (ع) آن را برجسته‌تر می‌بینیم، گفت: ایشان در بین اصحاب خود برخلاف باقی امامان معصوم (ع) یار نزدیکی نداشتند اما امام حسن (ع) با ویژگی‌های خاص خود مسیر را ادامه دادند.

«حلم» ویژگی خاص امام حسن مجتبی (ع) است

بهرام سهرابی‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: شرایط امامت امام حسن (ع) بسیار خاص بود و وجود مبارک آن حضرت مدبّرانه و با دقت نظر خاصی این شرایط را تدبیر کردند و شرایط را پیش بردند و با وجود دشمنی‌ها وکارشکنی‌ها توسط معاویه و دستگاه حکومت توانستند زمینه‌سازی با ارزشی انجام دهند.

وی با بیان اینکه قیام حضرت سیدالشهدا (ع) نقطه عطفی در حرکت علویون طبق نظر متخصصین و اندیشمندان بود اما پی‌ریز و زمینه‌ساز این قیام، امام حسن مجتبی (ع) هستند، گفت: مشهود است که اگر صلح و تدبیر امام حسن مجتبی (ع) صورت نمی‌گرفت زمینه برای قیام امام حسین (ع) فراهم نمی‌شد و با توجه به تدبیر آن حضرت جایگاه امامت امام حسن (ع) بیشتر مشهود می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به اینکه زیبایی‌های اخلاقی بسیار با ارزشی در شخصیت امام حسن مجتبی (ع) است، افزود: این زیبایی‌ها در شخصیت تمام معصومین (ع) است اما برخی از این زیبایی‌های اخلاقی نمود خاص‌تری در بین امامان معصوم (ع) دارد.

سهرابی‌پور، بیان کرد: «حسن خلق» و «حلم» امام حسن مجتبی (ع) را می توانیم در شخصیت آن حضرت برجسته‌تر ببینیم زیرا در بین اصحاب خود برخلاف باقی امامان معصوم (ع) یار نزدیکی نداشتند و این شرایط را نامطلوب می‌کند تا انسان در برابر این تلخی‌ها مسیر را ادامه دهد.

وی خاطر نشان کرد: برخی‌ها جسارت به پدر و مادر بزرگوارشان در جریان سخنرانی‌های آن حضرت به امام حسن مجتبی (ع) داشتند و به راحتی توهین می‌کردند و وقتی همه اینها دست به دست هم می‌دهد و شدت هم پیدا می‌کند زمینه را فراهم می‌کند که انسان نتواند تحمل کند و تندی نشان دهد و آن تدبیر لازم را از دست بدهد اما امام حسن مجتبی (ع) تمام این تلخی‌ها را به جان خریدند و با سرمایه حلم بسیار عادی مسیر را طی کردند و می‌توان گفت «حلم» سرمایه خاص آن حضرت است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه