فرماندار پلدختر در گفتگو با 8دی: 

موکب های گیلانی سنگ تمام گذاشتند/ پیش بینی خسارت ۵هزار میلیاردی به پلدختر/ حجم خسارات دور از تصور است

فرماندار پلدختر با بیان اینکه باید واقعیت را بگویبم حجم خسارات دور از تصور است، گفت: کلیه زیر ساخت های شهرستان آسیب دیده است که این خسارات با حجم وسیع در کوتاه مدت غیرقابل جبران است و نیاز ویژه به توجه دولت و مردم داریم.

موکب های گیلانی سنگ تمام گذاشتند/ پیش بینی خسارت ۵هزار میلیاردی به پلدختر/ حجم خسارات دور از تصور است

نعمت الله دستیاری در گفت و گو با خبرنگار ۸دی، با اشاره به وضعیت این شهر بعد از سیل اخیر، اظهار کرد: جریان سیل در روزهای ۱۲، ۱۳فروردین اتفاق افتاد و در اتفاقی نادر حدود چهار هزار و ۶۰۰ متر مکعب بر ثانیه خروجی رود کشکان را داشتیم که نصف این مقدار آب این سیل را رقم زد و کلیه دیواره های ساحلی روستاهای مسیر رودخانه کشکان را دچار مشکل کرد.

وی افزود: جاده ترانزیت اصلی پلدختر به خرم آباد در مسیر رودخانه بود و پل هایی که بر روی این رودخانه بودند آسیب دیدند و ۱۵ روستا در حاشیه رودخانه به طور صد در صد زیر آب رفتند و تخریب شدند که در ساعات اولیه با هیچ کجا ارتباط نداشتیم.

 

 

 

فرماندار پلدختر با بیان اینکه ۳۶ساعت ارتباط مخابراتی و جاده ای ما قطع بود، گفت: فردای روز سیل کلیه دستگاه های امداد رسان اعم از سپاه، ارتش، هلال احمر،  نیروهای جهادی و مردمی به کمک ما آمدند و بلافاصله ورود پیدا کردند.

دستیاری با اشاره به اینکه از طریق هوایی اقلام مورد نیاز اولیه روستاها را ارسال کردیم، افزود: حجم مشکلات بسیار زیاد است و زیر ساخت های ما به صورت عمده دچار خسارات صد درصدی شده اند و مزارع و باغات کشاورزی ما دچار خسارات بسیار وحشتناکی شده اند.

وی با بیان اینکه کارگروهی را در حوزه های مختلف تشکیل دادیم، تصریح کرد: حجم بالای خسارات در حوزه جاده ها و زیرساخت های شهری و روستایی را داریم، نیروهای خدمات رسان شبانه روز کار می کنند ولی تاکنون به جمع بندی واحدی نرسیدیم.

 

** پیش بینی خسارت ۵هزار میلیاردی به پلدختر

فرماندار پلدختر بالای پنج هزار میلیارد تومان خسارات به پلدختر را پیش بینی کرد و افزود: این خسارات روز به روز در حال افزایش است، الان بیشترین نیازمندی ما لوازم خانگی و اقلام سرمایشی، بهداشتی و اسکان مردم است.

وی با تأکید بر اینکه بخاطر شرایط اقلیمی خاص حاکم بر منطقه و حرکت به سمت گرم شدن داریم بر نیازمندی سیل زدگان به اقلام سرمایشی اشاره و تصریح کرد: نیاز به تأمین این کالاها هستیم.

** خدمت رسانی موکب ها قابل ارزش گذاری نیست

فرماندار پلدختر در واکنش به خدمات رسانی موکب ها به سیل زدگان، اضافه کرد: مراتب تشکر ویژه خود و مردم سیل زده پل دختر را از اقصی نقاط میهن اسلامی ابراز می کنم و از مردم خوب گیلان، مازندران، اصفهان، سمنان و همه استان ها تشکر می کنم وانصافا نوع دوستی، محبت و بزرگواریشان را ثابت کردند.

دستیاری با اشاره به فعالیت بسیار بسیار خوب و پر رنگ موکب های گیلانی همراه با سایر موکب ها در این منطقه حضور آنها را باعث دلگرمی سیل زدگان برشمرد و افزود: این موکب ها با پخت غذای گرم و توزیع بین مردم سنگ تمام گذاشتند و با هیچ کلماتی قابل ارزش گذاری نیست.

 

** حجم خسارات دور از تصور است

فرماندار پلدختر با بیان اینکه باید واقعیت را بگویبم حجم خسارات دور از تصور است، گفت: کلیه زیر ساخت های شهرستان آسیب دیده است و ۵۰ کیلومتر از جاده پلدختر ـ خرم آباد آسیب دیده و صد در صد تخریب شده است که در کوتاه مدت ساخته نمی شود.

 

وی با تأکید براینکه ۱۵۰ هکتار از شهر پلدختر دچار سیل گرفتگی شده است که تخریب آن صد درصدی است و نیاز به توجه ویژه ای داریم، گفت:  از دیروز رسوبات و گل و لای داخل خیابان ها و خانه های مردم تخلیه شده است.

فرماندار پلدختر با اشاره به اینکه اکنون بحث شستشوی خیابان ها و معابر را داریم، اظهار کرد: عوارض گرد و خاک ناشی از رسوبات، منجر به شیوع بیماری های تنفسی شده است و این خسارات با حجم وسیع در کوتاه مدت غیر قابل جبران است و نیاز ویژه به توجه دولت و مردم داریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه