نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

واردات برنج باید مدیریت‌ شود

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر مدیریت واردات برنج گفت: ایجاد تقاضا برای محصولات داخلی باید در اولویت برنامه‌های مسؤولان باشد.

واردات برنج باید مدیریت‌ شود

به گزارش هشت دی، آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار با مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان در دفتر امام‌جمعه رشت با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سایه بعثت پیامبر اسلام (ص) تحقق پیداکرده است، اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی یکی از شعبه‌های نورانی بعثت پیامبر (ص) است که توانسته دنیا را نورانی کند.

وی به سیل اخیر در کشور و کمک‌های مسؤولان و مردم به سیل‌زدگان اشاره کرد و گفت: مسدود کردن حساب جمعیت هلال‌احمر توسط آمریکا در عرصه بین‌المللی به‌دوراز خرد و کرامت انسانی است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه انسان درجاهایی خط قرمز دارد و این خط قرمزها را باید بداند، افزود: به پژوهش و دانش و همچنین اخلاق دانشجو باید توجه شود و عدم وجود اخلاق در دانشگاه منجر به عدم خروجی مناسب از دانشگاه می‌شود.

فلاحتی بارندگی‌های اخیر در مناطق مختلف کشور را سبب پر شدن سدها، آب‌بندان ها و سفره‌های زیرزمینی دانست و بیان کرد: آب نعمت خدادادی است اما خسارت‌هایی که با برخی بی‌تدبیری‌ها تشدید شده باید برای مردم جبران شود و این امر مستلزم همکاری مردم و مسؤولان است.

وی بر درست استفاده کردن از انرژی برق تأکید کرد و گفت: مدیران برق علاوه بر سرویس‌دهی مادی باید با استفاده از اتاق اندیشه‌ورز سرویس‌دهی فرهنگی مصرف بهینه را به مردم ارائه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به نقش صنعت و تکنولوژی در زندگی مردم گفت: صنعت و تکنولوژی نقش مکمل در زندگی مردم ایفا می‌کنند اما آن‌که با هویت و زندگی انسان رابطه دارد، آب و غذا است.

فلاحتی با اشاره به نام‌گذاری سال رونق تولید توسط مقام معظم رهبری تصریح کرد: با توجه به نوسان‌های ایجادشده در نرخ ارز مردم ما به این نتیجه رسیدند که استفاده از کالای خارجی مقرون‌به‌صرفه نیست و افزایش تقاضا برای محصولات داخلی مسلتزم افزایش عرضه است.

وی به وضعیت محصول برنج در گیلان اشاره کرد و افزود: واردات برنج باید مدیریت‌شده انجام شود ضمن اینکه در پاییز و زمستان تا زمانی که کشاورز محصول خود را به فروش نرسانده، واردات انجام نشود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان خواستار تقویت بنگاه‌های کوچک تولیدی کشاورزی شد و بیان کرد: ایجاد تقاضا برای محصولات داخلی باید در اولویت برنامه‌های مسؤولان باشد.

فلاحتی به آبیاری سنتی توسط کشاورزان گیلانی اشاره کرد و گفت: باید اتاق اندیشه‌ورز برای ارتقای روش‌های کشت با استفاده از متخصصان کشاورزی در استان تشکیل شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه