بسیج دانشجویی گیلان در آغاز سال ۹۸ اردوهای جهادی در چند نقطه محروم برپا کرد+ عکس

بسیج دانشجویی استان گیلان در راستای تحقق یکی از رسالت های خود، یعنی جهاد سازندگی و خدمات اجتماعی، در عید نوروز ۹۸ در چند نقطه محروم مشغول برگزاری اردوهای جهادی است.

بسیج دانشجویی گیلان در آغاز سال ۹۸ اردوهای جهادی در چند نقطه محروم برپا کرد+ عکس

به گزارش ۸دی، طبق اعلام مدیر سازندگی ِسازمان بسیج دانشجویی استان گیلان، رفیع زاده، پس از بررسی های صورت گرفته و مشخص نمودن نقاط محروم، ۵۰ دانشجوی جهادگر بسیجی از دانشگاه های تهران، گیلان، آزاد رشت، آزاد رودبار و پیام نور منجیل، از تاریخ ۴ فروردین ماه کار خود را در قالب چند گروه آغاز نمودند.

اصلی ترین پروژه ها شامل آبرسانی در شهر تالش توسط گروه جهادی فاطر، ساخت منزل جهت یک خانواده نیازمند در حواشی شهر رشت توسط گروه جهادی علمدار در حال اجراست.

همچنین پروژه آبرسانی به امام زاده ای در جوار روستای نورالعرش نیر در حال اجراست، موقعیت جغرافیایی این روستا در خورگام رودبار و منطقه ی کوهستانی در نزدیکی کوه درفک بوده و توسط گروه جهادی شهیدیونس رودباری اجرا می شود که شامل ۱۳۰۰ متر لوله گذاری آب و تعبیه یک منبع ۵۰۰۰ لیتری آب می باشد، لازم به ذکر است پیش تر فرمانداری قول تهیه منبع ۱۰هزار لیتری داده بوده است اما عمل نکرده است و اگر منبع مذکور را تامین نکند گروه جهادگر مجبور است منبع کوچکتر ۵۰۰۰ لیتری را تهیه نماید.

اهمیت این پروژه علاوه بر رفع کمبود آب در منطقه، به این دلیل که در این امام زاده در طول سال مراسمات بزرگی مانند مراسم علم واچینی برگزار می شود و با توجه به طبیعت بسیار بکر، زیبا و جذابیت این منطقه، از سراسر کشور جهت مشاهده این مراسم سالانه در این منطقه حضور می یابند و تامین نیازمندی های اولیه موجب رونق گردشگری این منطقه نیز خواهد گردید.

چشمه ای که باید بهسازی شود و منبع به آن متصل شود

مسیر لوله گذاری

امازاده مذکور

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه