طرح نوروزی پلیس در گیلان از ۲۵ اسفندماه آغاز می شود

فرمانده پلیس راه گیلان از آغاز طرح نوروزی پلیس راه از ۲۵ اسفندماه در استان خبر داد و گفت: این طرح تا ۱۷فروردین ۹۸ در همه محورهای اصلی، فرعی، تفرجگاه ها و محورهای ساحلی خصوصا منطقه آزاد انزلی به اجرا در خواهد آمد.

طرح نوروزی پلیس در گیلان از ۲۵ اسفندماه آغاز می شود

به گزارش ۸دی، سرهنگ حسین محمدپور، از آغاز طرح نوروزی پلیس راه از ۲۵اسفندماه خبر داد و گفت: طرح نوروزی پلیس راه گیلان ساعت ۹ صبح روز ۲۵اسفندماه در محل عوارضی پلیس راه گیلان با حضور استاندار، دستگاه‌های خدمات‌رسان و دستگاه‌های همکار اعم از پلیس، راهداری، هلال احمر، اررژانس، امدادخودرو، آتش نشانی و پلیس راهور آغاز می شود.

فرمانده پلیس راه گیلان با اعلام اینکه در طرح نوروزی ۴۵۰نیروی پلیس در قالب ۱۰۰تیم در سطح استان ساماندهی شده اند گفت: این طرح تا ۱۷فروردین ۹۸ در همه محورهای اصلی، فرعی، تفرجگاهها و محورهای ساحلی خصوصا منطقه آزاد انزلی به اجرا درخواهد آمد.

وی در ادامه به کاهش ۴درصدی تلفات در نوروز ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: میزان تلفات ناشی از تصادفات در سال ۹۷نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱درصد کاهش داشته است.

سرهنگ محمد پور همچنین یادآور شد: بیش از یک میلیون و ۶۰۰ خودرو و ۷میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مسافر در طول طرح نوروزی سال ۹۷ وارد استان گیلان شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود با ۲۲درصد افزایش همراه بوده است.

وی همچنین از افزایش ۲برابری میزان تصادفات با موتور سیکلت در یک سال اخیر در استان گیلان خبر داد.

فرمانده پلیس راه استان گیلان با بیان اینکه تعداد ۵۲سامانه ثبت تخلفات و ۵۹ دوربین در استان گیلان  نصب است افزود: تمامی این سامانه ها به پاسگاه پلیس راه استان وصل است و خودروهایی که بالاتر از سرعت مجاز داشته باشند علاوه بر اینکه دوربین ها ثبت و جریمه می کنند بلکه توسط پلیس راه توقیف می شود همچنین سامانه سپهتن جهت کنترل سرعت اتوبوس های مسافربری نیز در پلیس راه نصب است.

محمدپور همچنین خاطرنشان کرد: تمام ماشین های پلیس راه مجهز به نصب gps هستند که این مسئله زمان حضور و رسیدن  پلیس را به محل حادثه به کمترین زمان ممکن می رساند.

رئیس پلیس گیلان از تجهیز لباس ماموران پلیس راه به دوربین و ثبت آنلاین همه اتفاقات و حوادث پیرامون مامور خبر داد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه