پیشگیری از بروز تصادفات با افزایش مشارکت‌ همه جانبه

رئیس پلیس راه استان در حاشیه برنامه آموزش فرهنگ ترافیک که در روستای ویرمونی شهرستان آستارا برگزار شد، بر پیشگیری از بروز تصادفات به خصوص در حوزه موتورسوارن و عابران پیاده، با افزایش مشارکت‌های همه جانبه تاکید کرد.

پیشگیری از بروز تصادفات با افزایش مشارکت‌ همه جانبه

به گزارش ۸دی؛ سرهنگ “حسین محمدپور” ، در حاشیه اجرای برنامه جامع آموزش فرهنگ ترافیک که در روستای ویرمونی شهرستان آستارا برگزار شد گفت: وسیله‌ نقلیه‌ای که چند سالی است علی‌رغم تمهیدات دیده شده هنوز هم بخش اعظمی از تلفات ناشی از تصادفات را به خود اختصاص داده موتورسیکلت است.

این مقام انتظامی افزود: یکی از عوامل اصلی جان باختن موتورسواران در تصادفات عدم استفاده از کلاه‌ایمنی است.

وی بیان داشت: درست است که قانون‌گذار با وضع قانون و گذاشتن جریمه موتورسواران را مجبور به استفاده از کلاه‌ایمنی می‌کند ولی بهتر است قبل از فکر کردن به این موضوع به فکر حفظ سلامت جان خود و دیگران باشیم.

سرهنگ محمد‌پور تصریح کرد: پلیس راه استان گیلان با بهره‌گیری از ظرفیت سایر دستگاه‌های دخیل در امر ترافیک و همت مضاعف بر ارتقاء آموزش همگانی و همچنین تشکیل گروه ضربتی برخورد با موتورسواران متخلف، در تلاش است که پیشگیری از بروز تصادفات به خصوص در حوزه موتورسوارن و عابران پیاده را با افزایش مشارکت‌های همه جانبه استانی ارتقا بخشد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: از مرداد ماه سال ۱۳۹۷ برنامه جامع آموزش فرهنگ ترافیک با اهدا کلاه‌ایمنی، نمایش فیلم‌های تصادفات موتور‌سواران و نصب شب‌نما در گیلان آغاز شده و هفتاد و دومین جلسه در سال ۱۳۹۸ و در مجموع یکصد و سیزدهمین جلسه در روستای “ویرمونی” شهرستان آستارا با حضور مسؤولان محلی، عابران پیاده و موتورسواران برگزار و ۳۰ عدد کلاه‌ایمنی به راکبان موتورسیکلت اهدا شد.

رئیس پلیس ‌راه استان گیلان در پایان هدف از اجرای این طرح را آشنا کردن عابران پیاده با نحوه تردد ایمن در جاده‌ها، آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی به موتور‌سواران، رعایت نکات ایمنی در هنگام استفاده از موتورسیکلت و افزایش اطلاعات ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات برشمرد و از موتورسواران خواست، پلیس را در زمینه کاهش تصادفات با رعایت قوانین و استفاده از کلاه‎ایمنی، یاری و همراهی کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه