در آیین تجلیل از فرزندان معزز شهید شاغل در شهرداری رشت

رئیس شورای شهر رشت: فرزندان شهدا میراث دار بهترین انسان های این سرزمین هستند

آیین تجلیل از فرزندان معزز شهید شاغل شهرداری رشت ظهر امروز به همت امور ایثارگران شهرداری و با مشارکت شورای اسلامی شهر با حضور رئیس و اعضای شورا، سرپرست و جمعی از مدیران شهرداری در نمازخانه شورای اسلامی رشت برگزار شد.

رئیس شورای شهر رشت: فرزندان شهدا میراث دار بهترین انسان های این سرزمین هستند
به گزارش ۸دی، رئیس شورای اسلامی رشت در این مراسم با گرامیداشت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا اظهار داشت: باید ذهن و روح همه ما با مفاهیم ایثار و شهادت بیش از گذشته درگیر شود.
سید امیر حسین علوی فرزندان شهدا را یادگاران بهترین انسان های این سرزمین دانست و یادآور شد: شهدا بهترین مردان عصر خود بوده و برای عزت و اقتدار ایران اسلامی جان خود را ایثار کردند.
رئیس شورا تصریح کرد: برای پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت باید بیش از گذشته تفکر و تلاش کنیم و در مسیر شهدا گام برداریم.
وی با اشاره به اینکه رشت امروز بیش از گذشته به تفکر و خدمت صادقانه نیاز دارد، اذعان داشت: هیچ کدام از ما از این قاعده مثتثنی نیستیم و باید این مباحث را به خود یادآوری کنیم.
علوی با قدردانی از عوامل برگزار کننده مراسم ها و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: دین اسلام نیز بر خدمت صادقانه تاکید داشته و ما نیز باید تلاش کنیم در این راستا گام برداریم.
رییس شورا حضور فرزندان شهدا و ایثارگر در مجموعه شهرداری را ظرفیت و فرصت بزرگی برای خدمت به مردم عنوان کرد و بیان داشت: در تاریخ یکصد ساله شهرداری رشت کمتر چنین شرایطی فراهم بوده و باید قدر این نعمت و فرصت را بدانیم.
وی با اشاره به اینکه سال ۹۷ با فراز و نشیب های های موجود سپری شد مطرح کرد: قطعا برخی از انتظارات شهروندان از مجموعه مدیریت شهری برآورد نشده و سال جدید می تواند سرآغاز حرکت جدید و رو به جلو باشد.
رئیس شورای اسلامی رشت خاطر نشان کرد: باید با انسجام و همبستگی در کنار یکدیگر قرار بگیریم تا مردم ثمره خدمت را مشاهده کنند.
علوی تاکید کرد: سال ۹۸ می تواند سال متفاوت برای شهرداری رشت باشد و با وجود مشکلات اقتصادی کشور بسیاری از شهرها پرشتاب مسیر پیشرفت را طی می کنند.
وی فرزندان شهدا را میراث دار و پرچم دار بهترین انسان های این سرزمین دانست و افزود: باید برای ادامه راه شهدا و خدمت به مردم و نظام جمهوری اسلامی بیش از گذشته تلاش کنیم.
 در ادامه مراسم محمد نوری هریس پدر شهید بابک نوری هریس دقایقی به سخنرانی پرداخت.
وی با گرامیداشت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا اظهار کرد: شهدا با ایثار جان خود حماسه ای ماندگار در تاریخ سرزمین ایران اسلامی ثبت کرده و از اقتدار نظام و تمامیت ارضی کشور دفاع کردند.
پدر شهید نوری هریس شهید را واژه ای مقدس عنوان کرد و بیان داشت: ۴۴ ماه در جبهه حضور داشتم و شب روز دعا می کردیم به مقام شهادت دست یابیم تا شرمنده هم سنگران خود نباشیم.
وی ادامه داد: بعد از شهادت بابک درک کردم خانواده های شهدا چه شرایط سختی را تحمل می کنند و شهدا با رسیدن به مقام شهادت به عزت رسیده و خداوند میزبان آن ها است.
محمد نوری هریس با تاکید بر اینکه باید در انتخاب مدیران و مسئولان کشوری دقت شود، گفت: باید مسئولانی انتخاب شوند که به فرهنگ ایثار و شهادت دل بستگی داشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه