قبل از تعطیلات نوروز؛

ظرفیت ۱۰۰۰ تنی کارخانه کودآلی رشت راه‌اندازی می‌شود

رئیس شورای اسلامی رشت با بیان اینکه کارخانه کودآلی رشت هم‌اکنون با دو خط و پردازش ۴۵۰ تن زباله فعال است، گفت: پروژه افزایش ظرفیت این کارخانه مراحل نهایی را طی می‌کند و تا قبل از تعطیلات نوروز با ۴ خط و ظرفیت ۱۰۰۰ تن فعالیت خواهد کرد. 

ظرفیت ۱۰۰۰ تنی کارخانه کودآلی رشت راه‌اندازی می‌شود

به گزارش هشت‌دی، محمدحسین واثق کارگرنیا امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در رشت با اشاره به اینکه با راه‌اندازی خط سه و چهار شرکت کودآلی به زودی مشکلات دفنگاه سراوان رشت کاهش خواهد یافت، اظهار کرد: در زمان حاضر پیشرفت حدود ۳۰ درصدی پروژه بهسازی محل دفن زباله در سروان رشت بیش از برنامه زمانبندی و قرارداد با پیمانکار است.

وی در ادامه به مشکلات مربوط به زمین‌های نسقی اشاره کرد و افزود: با کمک دادستان در شورای حفط بیت‌المال و بر اساس دستورالعمل صادره، صاحبان زمین‌های نسقی در این شهر می‌توانند پروانه ساخت دریافت کنند.

رئیس شورای اسلامی رشت با بیان اینکه طی ۹ ماهه امسال ۲۱ هزار تن قیر از سوی سازمان عمران شهرداری رشت تولید شد و طی ۴۵ روز کاری حدود ۱۳ هزار تن آن برای آسفالت در سازمان عمران شهرداری رشت تولید شد، تصریح کرد: ۶۸ مسیر فرعی و اصلی رشت آسفالت شده‌ است و این اقدامات خوب در حوزه آسفالت این شهر تداوم دارد.

واثق کارگرنیا رشت را برند شهر خلاق خوراک در یونسکو عنوان کرد و گفت: اکنون نیز رشت نامزد ثبت جهانی در حوزه صنایع‌دستی شد این مهم فرصت مناسبی برای تولید و عرضه تولیدات صنایع دستی هنرمندان این شهر است.

این مسئول با بیان اینکه کارخانه کودآلی در این شهر در زمان حاضر با ۲ خط و پردازش ۴۵۰ تن زباله فعال است، گفت: پروژه افزایش ظرفیت کارخانه مراحل نهایی را طی می‌کند و تا قبل از تعطیلات نوروز این شرکت با چهار خط و با ظرفیت هزار تن فعالیت خواهد کرد.

سید شمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این نشست خبری با تشریح بودجه شهرداری رشت طی سال‌های اخیر گفت: بودجه شهرداری رشت در سال ۱۴۰۰ یک‌ هزار و ۲۵۰ تومان بوده که ۱۰۱ درصد محقق شده‌ است. بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت نیز ۲ هزار و ۲۰ میلیاد تومان بوده که ۷۴ درصد محقق شده‌ است ضمن اینکه بودجه امسال نیز سه هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان مصوب شد که پیش‌بینی تحقق بودجه است.

وی با بیان اینکه درآمد شهرداری رشت وابسته به عوارض و تخلفات ساختمانی است و باید برای رهایی از این مهم چاره شود، اضافه کرد: ۴۲ درصد درآمد شهرداری این شهر مربوط به عوارض و تخلفات ساختمانی هر کدام با ۲۱ درصد است.

این مسئول در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر عدم حضور نزدیک به یکصد نفر از کارکنان شهرداری در محل کار و دریافت حقوق خاطرنشان کرد: انضباط در شهرداری رشت حاکم شد و با اقداماتی جلوی تخلفاتی از این دست گرفته شد. شهرداری رشت از نیروهای کارآمد و توانمند برخوردار است که باید از این نیروها در چرخه مدیریتی استفاده کرد ضمن اینکه باید قدردان زحمات نیروهای فعال در این مجموعه بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه