رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور مطرح کرد:

استخدام بیش از ۸ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، گفت: در دو سال گذشته بیش از ۸ هزار فرزند شهید و جانباز بالای ۷۰ درصد استخدام شدند.

استخدام بیش از ۸ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد

به گزارش هشت‌دی، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در نشست با نخبگان، برگزیدگان، کارآفرینان و نمایندگان تشکل‌های شاهد و ایثارگر گیلان در رشت، ایجاد بستر‌های لازم برای مهارت آموزی شغلی و کارآفرینی خانواده‌های شاهد و ایثارگر را ضروری برشمرد و اظهار کرد: در دو سال گذشته بیش از ۸ هزار نفر از فرزندان شهید و جانباز بالای ۷۰ درصد استخدام شدند اما باید بر کارآفرینی و گسترش کارگاه‌های مهارتی و اشتغال زا برای اشتغال این عزیزان تکیه کرد.

وی با تاکید بر اینکه سیاست دولت و بنیاد شهید ساز و کاری متکی بر علم و فناوری و جهت گیری به سوی توسعه دانش بنیان هاست، افزود: جامعه ایثارگر با وجود افراد تاثیرگذار و برجسته‌ای که نقش الگویی دارند باید همچون زمان دفاع مقدس برای گره گشایی و حل مشکلات جامعه و مردم موثر نقش خود را ایفا کند.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزاری چنین نشست‌هایی را برای آشنایی با نقش‌ها و طرح‌های ذهنی جامعه شاهد و ایثارگر مناطق و استان‌های مختلف عنوان کرد و گفت: شناخت ظرفیت‌ها و داشته‌های این جامعه و آسیب شناسی به موقع در مناطق مختلف و حوزه‌های مرتبط با ایثارگران می‌تواند برای حل مشکلات و رفع کمبود‌ها راهگشا باشد.

در این نشست چند تن از فرزندان شهدا و ایثارگران و نمایندگانی از جانبازان و تشکل‌های مختلف شاهد و ایثارگر گیلان، بااشاره به برخی مشکلات و کمبود‌ها، نظرات و پیشنهادات خود را برای حل برخی مشکلات در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بیان کردند.

در پایان این نشست همچنین از ٣ دستاورد نخبگان جامعه شاهد و ایثارگر گیلان، شامل یک عنوان کتاب پژوهشی درمورد وصیت نامه شهدای استان، سامانه هوشمند تفعل به وصایای شهدا و نیز سامانه مجازی گلزار ۳۶۰، در خصوص گلزار‌های شهدای گیلان رونمایی شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه