نوبخت در رشت: عدالت را در پرداخت اعتبارات به استان‌ها رعایت می‌کنیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه اجرای عدالت در نحوه پرداخت اعتبارات به هر کدام از استان‌ها را اساس کار خود در مجموعه این سازمان اعلام کرد و گفت: مطالبات و مشکلات استان‌های مختلف بسیار زیاد است.

نوبخت در رشت: عدالت را در پرداخت اعتبارات به استان‌ها رعایت می‌کنیم

به گزارش ۸دی،‌ محمدباقر نوبخت صبح امروز در نشست شورای اداری استان گیلان که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار داشت: گیلان از لحاظ تخصیص اعتبارات عمرانی ملی در جایگاه ششم کشور و از حیث اعتبارات استانی در جایگاه هشتم قرار گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه به گزارشات مکتوب و رسمی سازمان برنامه و بودجه در سال‌های ۹۲ تا ۹۵ اشاره کرد و بیان داشت: در این مدت زمانی برای استان گیلان بالغ بر ۲ هزار و ۲۹۶ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی و تملک اراضی توسط دولت اختصاص پیدا کرد.

نوبخت با بیان اینکه اعتبارات عمرانی سال‌های ۹۲ تا ۹۵ در مقایسه با مدت مشابه سال ۸۸ تا ۹۱ افزایش پیدا کرده است تصریح کرد: در بین سال‌های ۸۸ تا ۹۱ چیزی در حدود هزار و ۳۳۳ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به گیلان اختصاص یافت که در مقایسه با گذشته ۱.۷ برابر رشد داشته است.

معاون رئیس‌جمهور کل اعتبارات پرداختی به گیلان در سال‌های ۹۲ تا ۹۷ را به طور متوسط حدود ۴۰۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در سفر دور نخست رئیس‌جمهور به گیلان، اجرای ۳۶ طرح و پروژه با ۷۹۶ میلیارد تومان به تصویب دولت رسید که تاکنون هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی از افزایش ۱۵۶ برابری میزان پرداختی‌های دولت برای اجرای پروژه‌های مصوب دور نخست سفر استانی به گیلان خبر داد و عنوان کرد: البته پروژه‌هایی که جنبه ملی داشتند در این آمار لحاظ نشدند زیرا دولت تنها برای اجرای پروژه راه آهن گیلان هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اجرای عدالت در نحوه پرداخت اعتبارات به هر کدام از استان‌ها را اساس کار خود در مجموعه این سازمان اعلام کرد و بیان داشت: مطالبات و مشکلات استان‌های مختلف بسیار زیاد است و تلاش می‌کنیم با توجه به بضاعت موجود اعتبارات را تخصیص دهیم.

نوبخت تجهیز و به‌روزرسانی بیمارستان‌های استان گیلان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: ساخت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جدید از برنامه‌ها و سیاست‌های اصلی دولت به شمار می‌رود و با توجه به بحث کمبود اعتبارات و منابع مالی بر لزوم جذب و مشارکت بخش خصوصی تأکید فراوانی دارد.

معاون رئیس‌جمهور ساخت بیمارستان هزار تختخوابی در استان گیلان را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: ساخت چنین مرکز درمانی بزرگی به اعتبارات بسیار زیادی نیاز دارد و مطمئناً پرداخت تمام مبالغ آن به‌صورت یکجا توسط دولت مقدور نیست بنابراین باید از مشارکت بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی جذب مشارکت‌های بخش خصوصی در اجرای برنامه‌ها و طرح‌ها را در شرایط فعلی از ضروریات لازم‌الاجرا دانست و عنوان کرد: میزان پرداخت اعتبارات به طرح‌ها و پروژه‌های استانی از جمله گیلان افزایش پیدا کرده است اما بسیاری از طرح‌ها برای تکمیل به منابع بیشتری نیاز دارند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی ۶۷ طرح و پروژه در سفر دور دوم رئیس‌جمهور به گیلان را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در مجموع پرداخت بیش از هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این تعداد طرح در زمانی که تعیین شده از سوی دولت تقبل شده است.

نوبخت اعتبارات حوزه آموزش و پرورش گیلان را ۱۰۶ میلیارد تومان برای ۴ پروژه و اعتبارات حوزه ورزش را ۶۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۴۰ میلیارد تومان برای حوزه بهداشت و درمان و ۶۰۲ میلیارد تومان نیز برای عمران شهری و روستایی از سوی دولت اختصاص پیدا کرده و مصوب شده است.

معاون رئیس‌جمهور از تخصیص ۱۸۸ میلیارد تومان برای اجرای ۸ پروژه در حوزه حمل و نقل استان گیلان را از مصوبات دولت اعلام کرد و افزود: برای حوزه کشاورزی ۶۵۰ میلیارد تومان و برای اجرای راه‌آهن رشت به آستارا نیز بیش از ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار توسط دولت پیش‌بینی شده است.

وی اجرای راه آهن رشت به انزلی و بندر کاسپین را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در مسیر ریلی رشت به آستارا کار بسیار عظیمی باید به انجام برسد و با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی از کشور جمهوری آذربایجان امیدواریم پروژه مذکور در مدت تعیین شده خود به اتمام برسد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه