در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت بیان شد

ایجاد بازارچه صنایع‌دستی در ایام نوروز در پیاده راه فرهنگی رشت

در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت از ایجاد بازارچه صنایع‌دستی و بومی محلی در پیاده راه فرهنگی رشت در ایام نوروز ۹۸ خبر داده شد.

ایجاد بازارچه صنایع‌دستی در ایام نوروز در پیاده راه فرهنگی رشت

به گزارش هشت دی،رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر در شصت و چهارمین جلسه این کمیسیون در ساختمان شورای شهر در خیابان سعدی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به گیلان اظهار کرد: انتقال آب خزر به سمنان موجب گلایه مردم گیلان از دولت شده و امیدواریم با توجه به اینکه بسیاری از صاحب‌نظران و کارشناسان حوزه محیط‌زیست درباره عواقب زیست‌محیطی این اقدام هشدار داده‌اند شاهد تجدیدنظر دراین‌باره باشیم.

محمدحسن عاقل منش به بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت به مبلغ شش‌صد و پنجاه میلیارد تومان به تصویب رسیده و با توجه به سیاست‌های انقباضی در این بودجه انتظار کنترل و کاهش هزینه‌های جاری در شهرداری رشت را داریم.

گسترش فضای سبز موجب نشاط اجتماعی می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با تأکید بر کاشت درختان بومی در رشت اظهار کرد: درختانی که پس از اجرای پروژه بی آر تی در اطراف مسیر کاشته شده با شرایط بومی و اقلیمی رشت همخوانی ندارد.

احمد رمضانپور با بیان اینکه گسترش فضای سبز موجب نشاط اجتماعی می‌شود افزود: برخی معتقدند شورای پنجم رشت تاکنون ناکارآمد بوده و این در حالی است که اعضای شورای رشت در حد توان خود برای رفع مشکلات تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته در چنین ایامی گفتمان بدی علیه مسعود نصرتی شهردار وقت رشت ایجادشده بود تصریح کرد: اعضای شورای رشت در ابتدای فعالیت خود مسعود نصرتی را به‌عنوان شهردار رشت انتخاب کرده و پس از اعلام استعفای وی طی دو مرحله نسبت به انتخاب شهردار جدید برای رشت اقدام کردند که هر بار شهردار منتخب شورا از سوی وزارت کشور تائید نشد.

رمضانپور با تأکید بر اینکه سرپرست فعلی شهرداری رشت تمایلی به ادامه فعالیت ندارد گفت: امیدوارم به‌زودی و با اعلام نظر وزارت کشور شاهد آغاز فعالیت شهردار جدید رشت باشیم.

دچار دوگانگی حمایت و نقد درباره دولت روحانی هستم

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای رشت نیز با اشاره به اینکه اعضای شورای رشت انتظاراتی از سازمان‌های مجموعه شهرداری دارند اظهار کرد: شهرداری با مشکلاتی مواجه است اما انتظار داریم کارها به‌صورت حرفه‌ای انجام و رضایتمندی شهروندان مهیا شود.

فرهام زاهد با تأکید بر اینکه فقدان منابع مالی مناسب موجب شده که سازمان فرهنگی و سیما و منظر شهرداری رشت در اجرای برنامه‌های خود با مشکلاتی مواجه باشند افزود: مردم رشت از سطح شعور و آگاهی بالایی برخوردار بوده و مردمان این شهر به‌واسطه سطح فرهنگی غنی هر اقدامی را نمی‌پسندند.

وی به سفر رئیس‌جمهور به گیلان اشاره کرد و گفت: به‌عنوان یک اصلاح‌طلب دچار دوگانگی حمایت و نقد درباره دولت روحانی هستم.

زاهد با تأکید بر اینکه به‌تمامی صحبت‌های همکاران شورایی درباره دستاوردهای دولت احترام می‌گذارم بیان کرد: معتقدم شرایط جامعه در این دولت می‌توانست بسیار بهتر رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه بدنه اصلاح‌طلبی اصلی‌ترین حمایت را از دولت روحانی انجام داده تصریح کرد: امیدوارم این سفر دستاورد خوبی برای گیلان به همراه داشته باشد و یقیناً اصلاح‌طلبان باید نقایص فعلی را پذیرفته و برای رفع آن تلاش خود را مضاعف کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای رشت با بیان اینکه امیدوارم سفر هیئت دولت به گیلان دستاوردهای خوبی برای این استان به همراه داشته باشد گفت: انتظار می‌رود افرادی که در این سفر در نشست با رئیس‌جمهور حضور دارند دغدغه‌های پیرامون وضعیت نامطلوب رودخانه‌ها، زباله‌سوز سراوان  و غیره را حتماً متذکر شوند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کاشت گل‌های بهاری به‌منظور فرارسیدن ایام نوروز در دستور کار سازمان قرار دارد اظهار کرد: ترمیم آب‌خوری‌ها، نیمکت‌ها و المان‌های پارک‌های سطح رشت جزو برنامه‌های این سازمان به‌منظور استقبال از بهار است.

سجاد محجوب به برنامه روز درخت‌کاری اشاره کرد و گفت: ۱۰ صبح روز چهارشنبه هم‌زمان با روز درختکاری نسبت به کاشت نهال درختان آزاد در پارک شهر رشت اقدام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا آب‌نمای بوستان ملت راه‌اندازی شود افزود: در تلاشیم تا فاز نخست این آب‌نما در ایام نوروز فعال شود.

ایجاد بازارچه صنایع‌دستی در ایام نوروز در پیاده راه فرهنگی رشت

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به برپایی بازارچه‌هایی در مجاورت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت اظهار کرد: در این بازارچه که در پیاده راه فرهنگی رشت برپا می‌شود آثار صنایع‌دستی و بومی محلی رشت در معرض دید شهروندان و گردشگران قرار می‌گیرد.

علیرضا حسنی به اجرای برنامه‌های این سازمان به‌منظور استقبال از بهار اشاره کرد و گفت: اجرای موسیقی سنتی ساز و دُهل، اجرای تئاتر خیابانی و غیره ازجمله برنامه‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در ایام نوروز ۹۸ است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه