امام جمعه رشت:

اگر مردم را از دست بدهیم دیگر ناموسی برای انقلاب نمی ماند/ دیدار رهبر انقلاب و بشار اسد برای دنیا پیام آور است

امام جمعه رشت، گفت: مردم ما حافظ اسرار و دلداده نظام هستند اگر این مردم را از دست بدهیم دیگر ناموسی برای انقلاب نخواهد ماند.

اگر مردم را از دست بدهیم دیگر ناموسی برای انقلاب نمی ماند/ دیدار رهبر انقلاب و بشار اسد برای دنیا پیام آور است

به گزارش خبرنگار هشت دی، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) در ادامه مباحث ویژگی های منحصر به فرد تربیت اسلامی با بیان اینکه از نگاه اسلام تربیت انسان دارای ویژگی هایی چون منطبق بر فطرت انسانی بودن است، اظهار کرد: تربیت اسلامی ابتدا انسان را متوجه می کند که قبل از اصلاح دیگران خود را اصلاح کند.

وی با تاکید بر مسئله تربیت در اسلام گفت: در شریعت مقدس بر خودسازی تاکید شده است.

امام جمعه رشت با اشاره به سخن امام علی(ع)در حکمت ۷۳نهج البلاغه مبنی بر خودسازی افزود: بیش از اینکه با گفتار کسی را هدایت کنید باید با رفتار هدایت کننده باشید.

فلاحتی رفتار زن و شوهر در خانه را تربیت عملی فرزندان خواند و بیان کرد: وقتی در خانه زن و مرد با احترام با هم سخن بگویند، فرزندان تربیت می شوند.

وی با اشاره به بخشی دیگر از سخنان امیرالمومنان(ع) با بیان اینکه در مسائل دینی ما از حیث معنوی ایثار نداریم افزود: ممکن نیست کسی خود به جهنم برود و دیگران را به بهشت بفرستد، زیرا هر شخص ابتدا باید خودش را بسازد.

وی افزود: حسرت بسیاری از افراد در دنیای آخرت این است که دیگران را هدایت کردند اما خود از این مسیر بهره نبردند و حتی امام علی(ع) لعنت می کند کسی را که مردم را نهی از کار بد می کند اما خود مرتکب کار بد می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه دوم‌نماز عبادی_سیاسی جمعه این هفته با قرائت خطبه ۱۷۶ نهج البلاغه گفت: پرهیز از گناهان الهی، انجام تقوای الهی، و قبول کردن نصایح پرودگار در این خطبه تاکید شده است.

امام جمعه رشت ضمن اشاره به ۱۴ اسفند و روز تاسیس کمیته امداد خمینی(ره) گفت: بسیاری از نهادهایی که به دستور امام(ره) تشکیل شد در حال خدمت و کمک به مردم و محرومیت زدایی است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه امام به تمام دردها و پریشانی مردم می اندیشید افزود: یکی از کارهای خوب کمیته امداد این بود که اگرچه به همه دردمندان شاید نرسد اما تا همین حد خوب است.

وی با بیان اینکه در ماه های اخیر استعفاهای عجیب و غریب رخ داد، بیان کرد: مردم ما حافظ اسرار و دلداده نظام هستند اگر این مردم را از دست بدهیم دیگر ناموسی برای انقلاب نخواهد ماند.

فلاحتی با اشاره به پذیرفتن قطعنامه ۵۹۸ گفت: زمانی که این خبر به جبهه ها رسید رزمندگان فقط اشک ریختند اما همه تسلیم فرمان رهبر خود شدند‌.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه امام فرمود بعدها خواهید فهمید چرا این جام زهر را نوشیدم ابراز کرد: تصمیم امام به آن قطعنامه چون تصمیم پیامبر در بیعت بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه هرچه زمان می گذرد اوج دشمنی دشمنان خارجی و غفلت ناغافلان داخلی بر ما روشن می شود بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب ماه ها قبل مسئله فتنه دیگر را مطرح کردند و همانطور که گفتم سخنان رهبری در همه ابعاد گوناگون جامعه خط قرمز حکومت اسلامی است.

فلاحتی افزود: در این ۴۰سال همه ابزارهای برای نابودی نظام اسلامی را بکار گرفتند اما خدای متعال جمهوری اسلامی را حفظ کرد.

وی با اشاره به خروج برخی کشور ها از FATF گفت: ضعف در مدیریت اقتصادی کشور و تسلط واسطه ها، بی توجهی به سیاست های اقتصاد مقاومتی و روند رو به افزایش بنگاه اقتصادی کوچک از علت های پررویی دشمنان است.

آیت الله فلاحتی ایجاد امیدواری کاذب چون امیدواری در برجام را از دیگر علت های پرروئی دشمن خواند و گفت: هوشمندی و درایت رهبر معظم انقلاب به عنوان یکی از سلاله های پیامبر انسانی فقیه، مدیر و مدبر و دست غیب پروردگار و ایستادگی مردم دوظرفیت پاسخگویی به همه یاوه گویی های دشمنان است.

وی با اشاره به پیام منطقی ملاقات رهبر انقلاب با بشار اسد بیان کرد: رهبر انقلاب بشار اسد را قهرمان دنیای عرب نام نهاد و این برای دنیا پیام آور است.

امام جمعه رشت در پایان تثبیت موقعیت سیاسی و نظامی دولت سوریه، تجلیل از خدمات جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریست بین الملل، پاسخ دندان شکن به تروریست های دنیای عرب و نفوذ پایدار جمهوری اسلامی را پیام های این دیدار معرفی کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه