مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گیلان:

برخی از روستاییان گیلان منتظر شب حادثه نشسسته‌اند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گیلان گفت: متاسفانه ۲۵۰هزار نفر از روستاییان استان نسبت به بیمه در زندگی بی توجه هستند و منتظر شب حادثه نشسته‌اند.

برخی از روستاییان گیلان منتظر شب حادثه نشسسته‌اند

به گزارش ۸دی، هانی قلی‌پور، اظهار کرد: روستاییان، کشاورزان و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت که متولد اسفند سال ۴۷ هستند، فقط تا پایان امسال برای عضویت در صندوق  بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گیلان  مهلت دارند.

وی افزود: این افراد با مراجعه به مرکز صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر شهرستان خود و عضویت در این صندوق می‌توانند از مزایای حقوق بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری ناشی از فوت سرپرست خانوار برخوردار شوند.

قلی‌پور ادامه داد: اوایل امسال ۷۲هزار نفر در این صندوق بیمه بودند که ۸هزار نفر امسال افزوده شدند و هم اکنون تعداد بیمه‌شدگان در این صندوق ۸۰هزار نفر است.

وی تصریح کرد: در مجموع در گیلان ۳۳۰هزار نفر از روستاییان شرایط بیمه شدن در این صندوق را دارند و ۲۵۰هزار نفر علیرغم توصیه‌های کارشناسان صندوق برای بیمه شدن اقدام نمی‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گیلان گفت: متاسفانه هنوز بسیاری از افراد نسبت به بیمه در زندگی بی توجه هستند و منتظر شب حادثه نشسته‌اند.

وی اضافه کرد:برنامه داریم، سال آینده تعداد بیمه‌شدگان این صندوق را بیش از صد هزار نفر برسانیم تا زندگی روستاییان استان ما از امنیت بالاتری برخوردار شود.

قلی‌پور با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۲هزار و ۱۵۰نفر از این صندوق مستمری دریافت می‌کنند،تصریح کرد: طبق قانون افردی که بالای ۵۰سال ارند نمی توانن برای عضویت در این صندوق ثبت نام می کنند و به روستاییان توصیه می کنیم که حتما قبل از ورود به این سن برای عضویت در این صندوق مهلت دارند.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه