عکاس: علی عمویی

تجلیل از برگزیدگان سوگواره فرهنگی هنری بانوی بی نشان دانشگاه فرهنگیان گیلان + تصاویر

اختتامیه تجلیل از برگزیدگان سوگواره فرهنگی هنری بانوی بی نشان دانشگاه فرهنگیان گیلان صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شد.

تجلیل از برگزیدگان سوگواره فرهنگی هنری بانوی بی نشان دانشگاه فرهنگیان گیلان + تصاویر

به گزارش ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی امروز در آیین اختتامیه تجلیل از برگزیدگان سوگواره فرهنگی هنری بانوی بی نشان دانشگاه فرهنگیان گیلان با اشاره به اینکه جایگاه معنوی نظام اسلامی در سایه اهل بیت(ع) شکل گرفته است اظهار کرد: بزرگ ترین هدف از بعثت ها به ویژه بعثت انقلاب اسلامی، نقش تمدن سازی در دنیای بشری است.

وی به سخنان امام(ره) مبنی بر صدور انقلاب اسلامی در سال ۵۸ اشاره کرد و افزود: بعضی از افراد دارای اندیشه لیبرالیسمی برداشت خوبی از سخنان امام(ره) نداشتند و بلندای اندیشه امام(ره) هنوز برای عده ای روشن نشده بود اما باید بدانند نظام اسلامی محدود به درون جامعه ما نبوده و نخواهد بود.

امام جمعه رشت در ادامه با بیان اینکه پیام اخیر مقام معظم رهبری بیان روشن تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، ترسیم افق های روشن و ارائه دهنده راهکارهای جامعه اسلامی است، تصریح کرد: پیام مذکور باید توسط حوزه های علمیه و دانشگاه ها به طور عمیق پژوهش شود.

آیت الله فلاحتی، معنویت را از پایه های اقتدار جامعه اسلامی دانست و بیان کرد: انقلاب اسلامی در سایه فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) توانسته در دنیا بدرخشد.

وی، به جایگاه معنوی انقلاب اسلامی در دل مردم دنیا اشاره کرد و گفت: در دنیای امروز داشتن سلاح های مخرب، قدرت نظامی و مادی مهم نیست بلکه نفوذ و تاثیر شگفت انگیز قدرت نوظهور انقلاب اسلامی در دل ملت ها برای قدرت های سلطه گر غیر قابل تحمل است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه قرآن موتور حرکت انسان به طرف خداوند است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در سایه معارفی که اهل بیت(ع) برای ما بیان کرده، ظاهر شده و تحولی عمیق در درون ملت ها ایجاد کرده است.

آیت الله فلاحتی بر بهره گیری از برکت انقلاب اسلامی به ویژه توسط نسل جوان تاکید کرد و یادآور شد: عده ای در داخل هنوز شیفته و دلداده سفره های دیگران هستند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تاروپود دنیای معاصر را فتح معنوی کرده است، اظهار کرد: پس از ۴۰ سال انقلاب اسلامی در دل ملت ها نفوذ کرده و دنیا افق روشن خود را در سایه انقلاب اسلامی می بیند.

امام جمعه رشت به تاثیر بی بدیل انقلاب اسلامی در دل مردم دنیا اشاره کرد و افزود: پیروی از سیره اهل بیت(ع) راهبرد معنوی انقلاب اسلامی است بنابراین جوانان ما نباید از این کاروان عظیم عقب بمانند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه