امام جمعه رشت:

ایران در سایه ولایت فقیه با اقتدار ایستاده است/مردم اجازه نمی دهند اجتماع عظیم ۲۲ بهمن ذره ای مخدوش شود

امام جمعه رشت با اشاره به سخنان دبیرکل حزب الله لبنان مبنی بر اینکه تنها کشوری که در مقابل همه قدرت های جهانی ایستاده جمهوری اسلامی است، گفت: ایران در سایه ولایت فقیه با اقتدار ایستاده است.

ایران در سایه ولایت فقیه با اقتدار ایستاده است/مردم اجازه نمی دهند اجتماع عظیم ۲۲ بهمن ذره ای مخدوش شود

به گزارش خبرنگار هشت دی، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رشت در ادامه بیان اهداف چهارگانه تربیت فرزندان اظهار کرد: تربیتی که اسلام مطرح می کند با همه تربیت های ویژه و آکادمیک دنیای امروز بشر در پاره ای از موارد متفاوت است.

وی تربیت اسلام را تربیتی دانست که اگر جوامع انسانی به معنای عام و جوامع اسلامی به معنای خاص به آن عمل کنند جامعه یک جامعه مطلوب می شود بیان کرد: تربیت اسلامی منطبق با فطرت اسلام اولین ویژگی تربیت اسلامی است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه انسان از دورن تشکیل نطفه تا پیری و هنگامه مرگ همه مسائل تربیتی با فطرت هماهنگ است گفت: این مطلب مورد تایید همه کسانی که درباره فرهنگ تربیتی اسلام مطالعه میکنند است.

آیت الله فلاحتی تربیت اسلامی در سطح زندگی را مورد تایید اندیشمندان دنیای بشر خواند و افزود: امروز در برخی از کشورهای بشر عده ای از انسان های غیر مسلمان بخشی از تربیت موجود در جامعه ما را گرفته و برای تربیت نسل های خود از آن استفاده می کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه طبق خطبه حضرت علی(ع) انسان فطرتا خداپرست است تصریح کرد: اگر انسان بندگی خدا را نکند از فطرت خود فاصله گرفته است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه دوم‌ نماز عبادی_سیاسی جمعه این هفته با ضمن دعوت مردم به تقوا با ذکر سخنی از حضرت علی(ع) اظهار کرد: خداوند برای‌گناهکاران بازگشت به وسیله توبه را گذاشته است.

امام جمعه رشت با اشاره به ۱۹بهمن به عنوان روز همبستگی نیروی هوایی ارتش گفت: ۱۹بهمن۵۷ خلبانان ما با امام راحل بیعت کردند و تا به امروز متعهد ماندند.

وی با اشاره به شنبه ۲۰بهمن روز شهادت بانوی دو عالم بیان کرد: این روز را به همه عالم انسانیت باید تسلیت گفت.

وی روز شکسته شدن حکومت نظامی به دستور امام در سال ۵۷ به وسیله مردم در روز ۲۱ بهمن را خاطرنشان کرد و گفت: در این روز قیام مردمی برای ورود امام عظیم الشان به کشور شکل گرفت.

آیت الله فلاحتی با اشاره به ۲۲بهمن و روز پیروزی انقلاب اسلامی و نابودی حکومت قلدرمدارانه شاهان بی کفایت بیان کرد: سیدحسن نصرالله در مصاحبه خود گفت که مردم دنیا و مسلمانان باید بدانند که تنها کشوری که در مقابل همه قدرت های جهانی ایستاده جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه این اقتدار را در طول حکومت چندهزارساله فقط ما داریم ابراز کرد: هیچ دوره ای به زیبایی و طلایی این دوره برای ایران نبود.

امام جمعه رشت بیان کرد: ایران در سایه ولایت فقیه با اقتدار ایستاده است و هیچ وقت مسئولان خود را با سایر مسئولان فاسد دنیا مقایسه نمی کنیم اگرچه که انتقاداتی داریم.

 فلاحتی ادامه داد: مردم ما فقط برای خدا، خون شهیدان و رهبر انقلاب است که در راهپیمایی ۲۲بهمن شرکت می کنند.

وی ناکامی دشمنان در همه عرصه ها، حضور مردم، تجلی وحدت و همبستگی در ۴۰سال، حکومت مردم سالاری دینی و بیعت نسل چهارم انقلاب با آرمان ها را از دستاوردهای انقلاب خواند و ادامه داد: در راهپیمایی ۲۲بهمن شرکت می کنیم تا مشت دیگری بر دشمنان خود زنیم.

امام جمعه رشت اضافه کرد: اگر کسی بخواهد اجتماع عظیم ۲۲ بهمن را ذره ای مخدوش کند، مردم اجازه نمی دهند این یکپارچگی لطمه ببیند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه