دادستان کل کشور: نگاه غرب گرایانه مسئولان پاسخگوی جنگ اقتصادی نیست

دادستان کل کشور با بیان اینکه نگاه غرب گرایانه پاسخگوی جنگ اقتصادی نیست، گفت: متاسفانه برای تغییر وضعیت اقتصادی کشور تفکر جهادی وجود ندارد و مسئولان بیشتر به دنبال حل مشکلات با بهره‌گیری از تفکر غربی هستند.

دادستان کل کشور: نگاه غرب گرایانه مسئولان پاسخگوی جنگ اقتصادی نیست

به گزارش خبرنگار هشت دی، حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری در یادواره ۴۲۶شهید استانه اشرفیه با اشاره به حقیقت عالم هستی در آیه ای از سوره ابراهیم اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن برای تقریب و ذهن ما و اینکه اندیشه ها بتوانند حقیقت مطلب را درک کنند در قالب مثال سخن می‌گوید.

وی از جمله حقایق عالم را انسان و بشریت دانست و اذعان کرد: خداوند متعال در این جهان موجوداتی را به نام انسان خلق کرده است که اصل و پایه بشریت هستند و یک هدف نهایی را به دنبال دارند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه ما از یک نقطه علمی وجودمان آغاز شده است گفت: ابزاری به نام عقل در ما وجود دارد که موجودات دیگر از آن محروم هستند یعنی در کنار عقل بر ما تکلیف بار شده است.

حجت الاسلام منتظری با تاکید بر جایگاه والای انسان که فرشتگان خدا نیز نمی‌توانند به آنجا برسند ابراز کرد: یک درخت را در نظر بگیرید اصل این درخت وجود مقدس رسول اکرم(ص)، تنه درخت وجود مقدس امیرالمومنین (ع)، شاخه های این درخت ائمه معصومین (ع) و میوه‌های درخت علومی است که متبادر می شود همچنین میوه درخت که می‌تواند برای انساگ مغزی و مقوی باشد به گفته امام صادق علیه السلام شیعیان هستند.

دادستان کل کشور این شجره طیبه با وجود مقدس را دلیل بهره گیری بشریت از آن معرفی کرد و افزود: زمانی که پیامبر اکرم(ص) از دنیا رفت استمرار بشر با حضرت علی (ع) ادامه یافت و اتفاقات بعد از رحلت پیامبر (ع) مسیر اسلام را متاسفانه منحرف کرد.

حجت الاسلام منتظری در ادامه با تاکید بر اینکه بعد از وفات پیامبر(ص)، اسلام با جریانات انحرافی درگیر شد، تصریح‌کرد: دشمنان تلاش کردند تا اسلام را به انحراف بکشانند.

وی با بیان اینکه در طول ۴۰ سال شاهد انواع توطئه، فشار و تحریم از سوی استکبار جهانی بوده ایم، ادامه داد: استکبار جهانی با پیروزی انقلاب اسلامی منافع خود را در ایران از دست داد و به همین واسطه به دنبال نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رسیدن به منافع از دست رفته خود بود که در این راه از ابزارها و ظرفیت‌های مختلفی استفاده کرد و سرمایه‌گذاری‌های کلانی نیز انجام داد.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه دشمنی مخالفان ما حتی پس از پایان جنگ هم تمام نشد، بیان کرد: دشمن زمانی که از جنگ نظامی علیه ایران نتیجه نگرفت شیوه خود را تغییر داد اما استراتژی و راهبرد دشمن تغییری نکرد اما شیوه جنگیدن او تغییرات زیادی کرد.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به نفوذ فرهنگی در جوانان تصریح کرد: انحراف جوانان و دوری آنها از آرمان ها و ارزش های انقلاب یکی از روش های دشمنان برای جنگیدن بود.

وی خواستار توجه و نظارت بیشتری در حوزه فضای مجازی شد و ابراز کرد: دشمن با برنامه‌ریزی به دنبال ناکارآمدی نظام و انقلاب در این فضا است پس مسئولان به جای درگیری و متهم کردن یکدیگر باید مدیریت خود را بر فضای مجازی بیشتر کنند.

دادستان کل کشور در ادامه با اشاره به فیلترینگ در فضای مجازی، تاکید کرد: فیلتر کردن فضای مجازی به معنای مخالفت با آن نیست بلکه برای جلوگیری از افزایش فساد در فضای مجازی باید نظارت‌ها افزایش یافته و پیام‌رسان‌های داخلی تقویت شوند.

** متأسفانه برای تغییر وضعیت اقتصادی کشور تفکر جهادی وجود ندارد

حجت الاسلام منتظری به وضعیت موجود جامعه در حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت: نگاه غرب گرایانه پاسخگوی جنگ اقتصادی نیست متاسفانه برای تغییر وضعیت اقتصادی کشور تفکر جهادی وجود ندارد و مسئولان بیشتر به دنبال حل مشکلات با بهره‌گیری از تفکر غربی هستند.

وی در پایان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت، توانمندی، تخصص و تعهد جوانان ایرانی افزود: ایران اسلامی جوانان متخصص و متعهد با ظرفیت بالا دارد که می‌توانند مشکلات موجود جامعه را حل کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه