امام جمعه رشت:

تذکرات رهبر انقلاب خط قرمز ما است/ سرنوشت مردم ایران به ملت های آزاده گره خورده است

امام جمعه رشت گفت: زمانی که رهبر انقلاب مسئله ای را تذکر می دهد خط قرمز ما می شود و باید بر سر جلوگیری آن بحث کنیم نه بر سر امکان داشتن یا نداشتن آن.

تذکرات رهبر انقلاب خط قرمز ما است/ سرنوشت مردم ایران به ملت های آزاده گره خورده است

به گزارش خبرنگار هشت دی، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه اول نماز عبادی_سیاسی این هفته شهر رشت با اشاره به هدف اسلام از تربیت انسان اظهار کرد: سوق دادن انسان به سوی خدا از دیگر اهداف عمده اسلام برای تربیت انسان است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دعوت پیامبر نیز با دعوت به سوی خدا آغاز شد گفت: اگر اندیشه، کار، کردار، خوراک و… انسان به سوی خدا جهت بخشی شود او شکست نمی خورد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به وجود ثبات در امور زندگی عالمان دین افزود: اگر انسان بداند که تمام امور به خدا ختم می شود این را یک نعمت برای خود قلمداد می کند و به فرزندان خود نیز می آموزد.

وی همه چیز دنیا را در حرکت به سمت مبدا متعالی خواند و ابراز کرد: این مبدا، همان مبدا پیدایش ما است که امام علی(ع) در نهج البلاغه خود نیز بر آن تاکید میکند.

آیت الله فلاحتی تاکید کرد: در زندگی تربیتی به اولاد خود بگوییم که اگر زندگی بخواهد نورانی شود باید به سوی خدا حرکت کنیم.

وی در خطبه دوم نماز جمعه ضمن قرائت بخشی از نامه ۲۷ نهج البلاغه امیرالمومنین(ع) اظهار کرد: امروز اولین روز برگزاری ریاست جمهوری بعد از مسئله رفراندوم عمومی برای جمهوری اسلامی و قانون اساسی برای ایران است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه همیشه افتخار انتخابات مردمی بی نظیر را داریم اذعان کرد: اگر چه در این راه سختی هایی نیز داشتیم اما همچنان بی نظیر هستیم زیرا این انتخابات مردمی، بامردم و برای مردم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ۶بهمن‌مصادف با تهاجم ضد انقلاب مسلح و در راس آنها اتحادیه کمونیست ها گفت: جامعه محدودی را با نام هزار سنگر تشکیل دادند و این در حالی بود که انقلاب اسلامی هنوز نوپا بود با آن ها مقابله کردند.

امام جمعه رشت ضمن اشاره به امکان وجود فتنه۹۸ در سخنرانی های اخیر بیان کرد: زمانی که رهبر انقلاب مسئله ای را تذکر می دهد خط قرمز ما می شود و باید بر سر جلوگیری آن بحث کنیم نه بر سر امکان داشتن یا نداشتن آن.

وی با بیان اینکه مردم ما به مانند رهبری دیده بان همه بشریت هستند تاکید کرد: سرنوشت ما به سرنوشت همه ملت های آزاده گره خورده است لذا بی توجه به آن ها نیستیم.

امام جمعه رشت با اشاره به سخن رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر در رابطه با دانش بیان کرد: سخنان ایشان نشان می دهد که از الان باید بدانیم که دانشی به نام علوم شناختی ظهور کرده است که با حرکتی آرام در معادلات زندگی انسان ها تاثیر می گذارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مردم بدانند که قوه مقننه آنها در برابر قدرت ها تسلیم نمی شود بیان کرد: مسئولین بدانند که اگر درکنار مردم باشند و مانند آنها فکر کنند ایران اسلامی دوباره قدرت عظیمی که در طی تاریخ داشت را در سایه اسلام پیدا خواهد کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه