انزلی اولین شهرستان کشور در تکمیل پروژه های گازرسانی روستایی/ توسعه ۲برابری بندر طی ۲دهه/ ۹۰درصد مدارس نوسازی شده اند

نماینده مردم انزلی در مجلس به توسعه بندر به دستور رهبری و جابجایی نیروی دریایی که منجر به توسعه ۲برابری بندر شد اشاره کرد و گفت: طی نزدیک به دو دهه بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و همچنان شاهد توسعه بندر هستیم.

انزلی اولین شهرستان کشور در تکمیل پروژه های گازرسانی روستایی/ توسعه ۲برابری بندر طی ۲دهه/ ۹۰درصد مدارس نوسازی شده اند

حسن خسته بند در گفت و گو با خبرنگار ۸دی پیشرفت های استان گیلان و به خصوص شهرستان انزلی را در آستانه ۴۰سالگی انقلاب برشمرد و اظهار کرد:  ایجاد پل انزلی و غازیان، کمک دولت در ایجاد تصفیه خانه آب و فاضلاب انزلی که سمت انزلی به اتمام رسیده است و تصفیه خانه سمت غازیان هم نزدیک به اتمام است، تعداد زیادی مدارس جدید همراه با سالن ورزشی در سطح شهرستان ساخته شده است و استفاده از آب تالاب برای کشاورزی توسط پمپاژ های ایجاد شده به اراضی کشاورزی روستاهای شهرستان انزلی نمونه ای از کارهای انجام شده است.

 

** توسعه ۲برابری بندر طی ۲ دهه

وی به توسعه بندر به دستور رهبری و جابجایی نیروی دریایی که منجر به توسعه ۲برابری بندر شد اشاره کرد و گفت: طی نزدیک به دو دهه بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و همچنان شاهد توسعه بندر هستیم و طی سال های آینده در این راستا برای سازمان بنادر و دریانوردی برنامه داریم.

 

 

نماینده مردم انزلی در مجلس با اشاره به افتتاح راه آهن قزوین ـ رشت افزود: راه آهن رشت ـ انزلی هم طی سال های نه چندان دور به بهره برداری می رسد و حمل ۱۰میلیون تن بار و ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر را به همراه دارد که تحولی در بخش توریست و اشتغال می تواند ایفا کند.

خسته بند با بیان اینکه بیش از ۱۱هزار کیلومتر مسیر نزدیک و بیش از ۳۸ تا ۵۰درصد قیمت کالاها در این راستا ارزان تر می شود، اضافه کرد: ۲۲، ۲۳روز هم زمان ارسال کالا به سمت اروپا نزدیک تر می شود.

 

** انزلی اولین شهرستان کشور در تکمیل پروژه های گازرسانی روستایی

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بالای ۹۸درصد راه های  روستاهای شهرستان آسفالته هستند، تصریح کرد: تمامی روستاهای ما دارای برق هستند و با بازسازی در لوله های آب کل شهرستان و ایجاد مخزن آب هوایی و زمینی در غازیان جهت ذخیره آب شهرستان که روزانه بیش از یک و نیم برابر استاندارد جهانی است مشکل آب برطرف شده است.

خسته بند با اشاره به اینکه جاده رشت _ خمام_انزلی ۴بانده شده است، اضافه کرد: همه کارهای جانبی آن مثل روشنایی بعد از انقلاب اسلامی انجام شد و اولین شهرستانی در کل کشور بودیم که همه روستاهای ما گاز رسانی شد واز نعمت گاز برخوردار شدند.

 

 

** تعطیلی نهضت سوادآموزی/ ۹۰درصد مدارس فرسوده شهرستان نوسازی شده اند

وی ادامه داد: از سوی دیگر در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی کنار گذر انزلی در دست اقدام است و ۲ سال آینده به اتمام می رسد.

خسته بند با تأکید براینکه نهضت سواد آموزی در شهرستان انزلی بیش از ۲۰سال است که تعطیل شده است، اظهار کرد: مردم شهرستان ما جزء باسواد ترین مردم کشور هستند و بیش از ۹۰درصد  مدارس فرسوده شهرستان نوسازی شده اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه