مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان:

برگزاری همایش ملی “پدافند غیرعامل مردم محور” در آستارا/ به صورت علمی، دقیق و همه جانبه با هرگونه نفوذ مقابله می کنیم

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به برگزاری اولین همایش “پدافند غیرعامل مردم محور” در آستارا، گفت: محور این همایش حوزه های تخصصی پیش بینی شده برای مردم است.

برگزاری همایش ملی “پدافند غیرعامل مردم محور” در آستارا/ به صورت علمی، دقیق و همه جانبه با هرگونه نفوذ مقابله می کنیم

امیر محمدپور در گفت و گو با خبرنگار هشت دی با اشاره به برگزاری “همایش پدافند غیر عامل مردم محور”  در آستارا، اظهار کرد: ششم و هفتم دی ماه جاری اولین “همایش ملی پدافند غیر عامل مردم محور” در شهر مرزی بندر آستارا در هتل اسپیناس برگزار می شود.

وی افزود: پدافند غیرعامل ماهیت پیش گیرنده و بین رشته ای دارد و ما موظفیم در حوزه های مختلف از جمله در حوزه تهدیدات انسان ساخت فعالیت های مختلف داشته باشیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با بیان اینکه محور این همایش حوزه های تخصصی است که برای مردم پیش بینی شده است، گفت: آمریکایی ها در منطقه جنگ هیبریدی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی ایجاد کرده اند، استفاده از ابزارها و تهدیدات فناوری پایه و بر مبنای مردم است یعنی ایجاد نارضایتی بین مردم بنابراین هدف از برگزاری این همایش معرفی بیشتر این تهدیدات به مردم است.

محمدپور با بیان اینکه در این راستا مقالات مختلفی در طول یک سال گذشته داشتیم، بیان کرد: دبیر خانه فعال شده است و مجوزات لازم از سازمان پدافند و وزارت کشور و با حکم استاندار اعضای شورای سیاست گذاری و رییس و دبیر همایش مشخص شدند.

وی با بیان اینکه این همایش با همکاری و همراهی همکاران بنده در مجموعه فرمانداری و شورای پدافند آستارا در شهرستان آستارا برگزار می شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان، حوزه رسانه های نوین و فضای مجازی، بسیج و سازمان های مردم نهاد، معیشت و اقتصاد مردم و تنوع های بومی و مذهبی و اهمیت مرزی و بحران جمعیتی را از محور های این همایش برشمرد و افزود: سبک زندگی هم در این فهرست قرار دارد.

 

 

وی افزود: شرکت کنندگان از سراسر کشور مقالاتشان را ارسال کردند و تا روز همایش هم مقالات برتر مشخص می شوند تا بتوانند در آنجا ارایه دهند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان  بر  صیانت از جان مال مردم به عنوان هدف و رسالت مجموعه پدافند غیر عامل تأکید کرد و افزود: موظفیم در این حوزه کار کنیم و سعی کردیم همایش علمی را داشته باشیم و در طول همایش میهمانان کشوری و لشکری در سطح شهرستان حضور پیدا می کنند و از وجود این عزیزان و اساتید دانشگاه استفاده می کنیم.

محمدپور  از برگزاری این همایش با همراهی و حمایت دانشگاه امام حسین(ع)، دانشگاه مالک اشتر،  دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه گیلان، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی و مؤسسات آموزشی در سطح شهرستان و دستگاه های ذیربط خبر داد و تصریح کرد: ۳ پلن تخصصی در روز همایش داریم، پلن اول ما در حوزه بحث فضای مجازی و تهدیدات بر مبنای مردم، تهدیدات نوین سایبری و پدافند مردم محور است.

وی به حضور در این پلن مشخص شده کارشناسان متخصص متشکل از اعضای محترم هیأت علمی دانشگاه ها و مدیران حوزه های تخصصی و پدافند سایبری اشاره کرد و تصریح کرد: پلن دوم این همایش حمل و نقل و پدافند مردم محور است.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با بیان اینکه شهرستان آستارا ماهیت ترانزیتی و زیر ساخت های متفاوتی دارد، اضافه کرد: یکی از مهمترین زیرساخت هایش بحث حمل و نقل ریلی، دریایی و زمینی است و یک پلن تخصصی است و  حضور معاون زیربنایی سازمان پدافند غیر عامل سردار ساسانی را در این برنامه داریم.

محمدپور  محیط زیست و گردشگری را سومین پلن این همایش برشمرد و گفت: این قسمت با حضور متخصصین دانشگاهی و سازمان انجام می شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری فرمودند پدافند غیر عامل باید کاملا هوشیار و جدی باشد و به صورت علمی دقیق و به روز و همه جانبه با هرگونه نفوذ مقابله کند، افزود: ایشان در بخش دیگری از سخنانشان فرمودند که مدیران کشور باید این اهمیت را درک کنند و باید پدافند غیر عامل به طور شایسته در کشور توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه باز تأکید کردند که اگر این اتفاق نیفتد کشور ما در معرض تهدیدهایی قرار می گیرد که بعضا غیرقابل جبران است، اضافه کرد: دشمن تمام قدرتش در جهت ناامیدی مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی است.

محمدپور با اشاره به اینکه ما می خواهیم بگوییم انقلاب اسلامی ما با هدایتی که امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب داشتند ان شاالله به دست صاحب اصلیش امام زمان(عج) می رسد، اظهار کرد: تلاش می کنیم و هدف ما هم در این راستا است که به صورت علمی و دقیق و بروز و همه جانبه در برابر هرگونه نفوذ مقابله کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه