کوهستان‌های گیلان در نخستین روز از زمستان سپید پوش شده است

مدیر کل هواشناسی گیلان گفت: برف مناطق کوهستانی استان را سپید پوش کرده و ارتفاع برف به بیش از ۲۰ سانتی متر رسیده است.

کوهستان‌های گیلان در نخستین روز از زمستان سپید پوش شده است

به گزارش ۸دی، محمد دادرس ، مدیر کل هواشناسی گیلان گفت: با ورود سامانه سرد و بارش زا که از ۲ روز قبل وارد استان شده است موجب سپید پوش شدن کوهستان‌های رودسر، تالش، ماسوله، املش و سیاهکل شده است.

وی با اشاره به اینکه، برف در مناطق کوهستانی ۲۰ روستای اشکورات رحیم آباد رودسر را سپید پوش کرده است، افزود: روستا‌های شرمدشت، اره چاک، کشایه، وِلنی، گیری، صلوات کوه، توکاس و لترود از جمله روستا‌های این شهرستان است که بیش از ۵ سانتی متر برف باریده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه، همچنین ارتفاع برف در مناطق کوهستانی تالش به ۱۰ سانتی متر رسیده است، گفت: همه راه‌های کوهستانی تالش باز است و رانندگانی که در محور اسالم – خلخال تردد می‌کنند زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

محمد دادرس افزود: همچنین بارش برف شهر تاریخی ماسوله را سفیدپوش کرده است و ارتفاع برف در کوهستان‌های شاه معلم، خلیل دشت، اندره و کوله بار به بیش از ۲۰ سانتی متر رسیده است.

وی گفت: برف مناطق کوهستانی تماجان، شهرسمام، سیاه کوه، هلوچالَک و خصیل دشت شهرستان املش را نیز سپید پوش کرده و ارتفاع برف دراین مناطق به حدود ۵ سانتی متر رسیده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه، برف کوهستان‌های سیاهکل را نیز سپید پوش کرده است افزود، تصریح کرد:بر اساس نقشه‌های هواشناسی سامانه سرد و بارشی از امروز از استان خارج می‌شود و بر این اساس تا اواسط هفته هوای صاف و ابری در پیش داریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه