کوچکی نژاد:

پاسخ های وزیر علوم استیضاح کنندگان را قانع نکرد

کوچکی نژاد گفت: پاسخ های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای استیضاح کنندگان قانع کننده نبود. ادامه جلسه غلامی با استیضاح کنندگان به هفته آینده موکول شد.

پاسخ های وزیر علوم استیضاح کنندگان را قانع نکرد

به گزارش ۸دی، «جبار کوچکی نژاد» درباره جزییات حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیش از  امضا ۸۰ از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح  شده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان مجلس از وزیر علوم پرسش هایی در حوزه های آموزش های فنی و حرفه ای، پژوهش و تحقیقات و مشکلات مراکز و موسسات آموزشی غیردولتی و پیام نور، انتصابات در دانشگاه ها و وزارت علوم و معوقات بازنشستگان مطرح کردند.

وی ادامه داد: وزیر علوم نیز با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به پرسش ها پاسخ داد و عملکرد خود را نیز تشریح کرد، اما استیضاح کنندگان قانع نشدند.

کوچکی نژاد بیان کرد: به دلیل اینکه پرسش های نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزیر علوم زیاد بود، قرار شد تا در هفته آینده مجددا وزیر علوم برای پاسخگویی به پرسش ها استیضاح کنندگان  در مجلس حضور یابد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: به احتمال زیاد ادامه جلسه استیضاح کنندگان با وزیر علوم یکشنبه هفته آینده ( دوم دی ماه)  برگزار شود.

حضور وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

وی همچنین درباره ی جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای با وزیر آموزش و پرورش نیز بیان کرد: وزیر آموزش و پرورش باید امروز (۲۷ آذرماه)  ساعت ۱۴  در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی حضور یابد و به پرسش های استیضاح کنندگان پاسخ دهد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از ایرادات وزیر آموزش و پرورش استفاده از برخی نیروها است که جز به وجود آوردن مشکلات برای آموزش و پرورش هیچ کاری را انجام نمی دهند.

برخی از محورهای استیضاح بطحایی، عدم توجه عملی به سند چشم انداز آموزش و پرورش، عدم توجه عملی به امور تربیتی، پرورشی، تربیت بدنی و سلامت در آموزش و پرورش و مدارس، عدم توجه عملی به اجرای قانون و نظام هماهنگی، تنزل جایگاه مدیران مدارس از نظر منزلت و حقوق و مزایا در دوره ایشان، گران‌تر شدن آموزش و پرورش در دوره وزارت ایشان، عملکرد ضعیف دانشگاه فرهنگیان، نحوه واگذاری مدارس به بخش خصوصی و هیات امنایی، رشد ناهنجاری در مدارس و کاهش سن اعتیاد در مدارس کشور، بی توجهی به مدارس و دانش آموزان نخبه و استعدادهای درخشان،سوء مدیریت و تضعیف تربیت دبیر و فنی حرفه‌ای شهید رجایی و مدیران چند شغلی و عدم توجه به وضعیت گرمایشی مدارس است.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه